Etusivu / Varhaiskasvatus ja opetus / Opetus ja koulutus / Perusopetus / Koulut / Suomenkieliset peruskoulut

Suomenkieliset peruskoulut

Kirkkonummella on 10 suomenkielistä peruskoulua ja yksi erityiskoulu.

Kirkkonummi on suomenkielisen perusopetuksen osalta jaettu kolmeen oppilaaksiottoalueeseen (Keskusta, Masala ja Veikkola), joiden perusteella oppilaan lähikoulu määräytyy. Kotia lähinnä sijaitseva koulurakennus ei välttämättä ole lapsen lähikoulu. Lähikoulu on useimmiten kävelymatkan päässä. Tarvittaessa oppilaalle myönnetään koulukuljetusetuus, jota huoltajan on haettava erikseen.

Kouluverkko on suunniteltu siten, että lähes kaikki oppilaat voivat opiskella koko peruskouluaikansa oman asuinalueensa lähikoulussa. Jos oppilas käy yhtenäistä peruskoulua, jossa on 1.–9. luokat, koulua ei tarvitse vaihtaa 7. luokalle siirryttäessä.