Etusivu / Varhaiskasvatus ja opetus / Opetus ja koulutus / Perusopetus / Hae kouluun / Kouluun ilmoittautuminen

Kouluun ilmoittautuminen

Ensimmäiselle luokalle ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen ensimmäiselle luokalle lukuvuodeksi 2024-2025 on auki 8.1.-21.1.2024. Kouluun ilmoitetaan vuonna 2017 syntyneet lapset. Lapsen oppivelvollisuus alkaa sinä vuonna, jolloin hän täyttää seitsemän vuotta.

Huoltajat ilmoittavat lapsensa kouluun Wilman kautta

Huoltajat ilmoittavat lapsensa lähikouluun. Perusopetuksen oppilaat käyvät pääsääntöisesti omaa lähikouluaan. Muuhun kuin lähikouluun haetaan ilmoittautumisen yhteydessä merkitsemällä lomakkeeseen toivottu koulu. Lue lisää lähikoulun määräytymisestä.

HUOM! Kun ilmoitat lapsesi ensimmäiselle luokalle, valitse kouluksi Opetuspalvelut/Utbildningstjänster, eikä päiväkotia.

Jos törmäät teknisiin ongelmiin kouluun ilmoittautumisessa, ole yhteydessä hallinnolliseen sihteeriin Emmi Wentzieniin (emmi.wentzien@kirkkonummi.fi)

Jatkuva ilmoittautuminen

Kuntaan muuttavat voivat olla yhteydessä suoraan kouluun, täytä sen jälkeen Ilmoitus uudesta oppilaasta – lomake.

Muita ohjeita kouluun ilmoittautumiseen liittyen

Perusopetukseen valmistava opetus

Perusopetukseen valmistava opetus on tarkoitettu kaikille niille esi- ja perusopetusikäisille maahanmuuttotaustaisille lapsille ja nuorille, joilla ei ole vielä tarvittavia kielellisiä valmiuksia perusopetuksessa opiskeluun. Valmistavaan opetukseen voivat osallistua sekä vasta maahan muuttaneet että Suomessa syntyneet maahanmuuttajataustaiset lapset ja nuoret. Opetukseen osallistuminen ei edellytä oleskelulupaa. Perusopetukseen valmistavaa opetusta järjestetään sekä inklusiivisesti että ryhmämuotoisesti.

Perusopetukseen valmistavaan opetukseen ilmoittaudutaan täyttämällä sähköinen ilmoittautumislomake tai täyttämällä Word-dokumentti. Word-dokumentti palautetaan joko sähköpostitse Laura Skaffarille (etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi) tai postitse osoitteeseen Laura Skaffari, Opetuspalvelut, PL 20, 02401 Kirkkonummi.

Lisätietoa alle 17-vuotiaiden koulutuksista antaa Laura Skaffari (laura.skaffari@kirkkonummi.fi) ja yli 17-vuotiaiden koulutuksista maahanmuuttokoordinaattori Jari Miettinen (jari.miettinen@kirkkonummi.fi) tai Kirkkonummen Ohjaamo (ohjaamo@kirkkonummi.fi).

Koulujen yhteystiedot löytyvät koulujen omilta sivuilta.

Preparatory education for basic education

Preparatory education for basic education is intended for all children and young people who do not yet speak Finnish well enough to begin their basic education. It is open to children and young people with an immigrant background who have recently immigrated to Finland and to children and young people born in Finland. No residence permit is required to participate. Preparatory education for basic education is organised both inclusively and in groups.

To enroll for preparatory basic education, please contact the coordinator for compulsory education, Laura Skaffari (etunimi.sukunimi@kirkkonummi.fi), by filling in the electronic form or the attached Word document.
Contact details for schools can be found on their own websites.