Kirkkonummen asuinalueet

Kirkkonummella on hyvä asua! Monipuolinen ja vireä kunta läntisellä Uudellamaalla tarjoaa kauniit maisemat ja laadukkaat palvelut niin asukkaiden, kuin yrittäjienkin tarpeisiin!

Kunnassa on asukkaita yli 40 000, joista ruotsinkielisiä on noin 16 prosenttia. Kirkkonummelta löydät maalaismaisemia, merellisyyttä ja kaunista luontoa, unohtamatta hyviä harrastusmahdollisuuksia.

Sijainti ja yhteydet

Kirkkonummen kunta sijaitsee pääkaupunkiseudun kupeessa. Matkaa Helsinkiin on noin 20 km, keskustasta 30 km. Naapurikunta idässä on Espoo, lännessä Siuntio. Lounaassa kunnalla on meriraja Inkoon kanssa kun taas pohjoisessa rajanaapurina on Vihti.

Rantarata Helsingistä Turkuun kulkee kunnan keskeisten alueiden kautta. Helsinkiin lähijunamatkaa on vain puolisen tuntia. Kirkkonummi kuuluu Helsingin seudun liikenteen (HSL) alueeseen. Kantatie 51 (Helsinki-Hanko) halkoo kuntaa etelässä, E18 (Turuntie) kulkee Pohjois-Kirkkonummen kautta ja Kehä III päättyy lännessä Kirkkonummelle.

Helsinki-Vantaan lentokentälle on matkaa noin 40 km.