Pian päättyvät lasten ja nuorten maksuttomat kevään harrastusryhmät. Kevät on ollut maksuttomien MyHobby- ja TALENT-kerhojen osalta onnistunut. Tarjolla on ollut yli 50 erilaista maksutonta harrastusryhmää – kulttuuri-, liikunta- sekä taidekerhoja. Kirkkonummen vapaa-aikapalvelut kiittää kaikkia kuluneen lukuvuoden yhteistyökumppaneita kerhojen toteuttamisesta!

Lisätietoja kunnan MyHobby- ja TALENT-toiminnasta täältä.

Maksuttomien lasten ja nuorten harrastusryhmien järjestäjiä etsitään

Ensi lukuvuoden 2023–2024 maksuttomia MyHobby- ja TALENT-harrastusryhmien suunnittelu on käynnissä. Harrastusryhmien järjestäjien kanssa kartoitetaan parhaillaan tulevaa toimintaa. Etsimme uusia harrastusryhmien järjestäjiä erityisesti ohjaamaan pelisuunnittelu ja koodauskerhoa, parkourkerhoa, eläinkerhoa, miekkailu- ja laserammuntakerhoa, musiikki- sekä tanssikerhoa. Olethan yhteydessä Kirkkonummen kunnan Harrastuskoordinaattoriin harrastustoiminta@kirkkonummi.fi, mikäli harrastusryhmien ohjaus kiinnostaa.

Kirkkonummen kunnan vapaa-aikapalvelut toteutti harrastuskyselyn huhtikuussa 2023 kunnan 1.–9.-luokkalaisille, muun muassa selvittääkseen lasten ja nuorten harrastustoiveita. Yllä mainitut harrastuskerhot nousivat esiin mieluisimpina lasten ja nuorten harrastustoiveina. Kyselyn tuloksia hyödynnetään harrastamisen esteiden vähentämiseen, harrastusmahdollisuuksien lisäämiseen sekä lasten ja nuorten toiveiden mukaisen harrastustoiminnan toteuttamiseen koulupäivien yhteydessä Kirkkonummella. Lisätietoja kyselystä harrastustoiminta@kirkkonummi.fi.

HarrastusSankarit kiittävät kuluneesta lukuvuodesta

Myös HarrastusSankarit -tapahtumat ovat päättyneet tältä lukuvuodelta. Kevään aikana Kirkkonummen nuoriso- ja liikuntapalvelut kiersi yhdessä paikallisten seurojen kanssa kaikki kunnan koulut esitellen eri harrastusmahdollisuuksia 1.–7. -luokkalaisille. Kevään aikana mukana ovat olleet jalkapalloseura FC Kirkkonummi, jääkiekkoseura HCK Salamat, salibandyseura Kirkkonummi Rangers, käsipalloseura Kyrkslätt Idrottsförening (KyIF), jalkapalloseura FC Wild, monilajiseura Veikkolan Veikot sekä Krav Maga Kirkkonummi. Kiitos kouluille ja seuroille yhteistyöstä!

HarrastusSankarit -tapahtumat jatkuvat syksyllä. Haluaisitteko mukaan HarrastusSankarit -tapahtumaan esittelemään toimintaanne? Ole yhteydessä Harrastuskoordinaattoriin harrastustoiminta@kirkkonummi.fi, lisätietoja HarrastusSankareista löydät täältä.

Lisätietoa harrastustoiminnasta www.kirkkonummi.fi/vapaa-aika tai sähköpostitse harrastustoiminta@kirkkonummi.fi