Koulu- ja yhdistysyhteistyö

Harrastustoiminnan koulu- & yhdistysyhteistyö

HarrastusSankarit

Koulupäivän aikana tapahtuvaa harrastusten esittelyä rastipisteiden avulla. Tavoitteena tutustuttaa lapset erilaisiin harrastusmahdollisuuksiin.

HarrastusSankareissa toimintaa ovat esittelemässä vapaa-aikapalvelut sekä paikalliset yhdistykset.

Tapahtumat ovat torstaisin ja tapahtuman toiminta-aika on n. klo 9:00-14:00.

Vapaa-aikapalvelut vastaavat toiminnan koordinoinnista, viestinnästä, toteutuksesta ja kehittämisestä. Kouluilla on vastuuhenkilö, joka vastaa yhdessä vapaa-aikapalveluiden yhteyshenkilön kanssa tapahtuman järjestelyistä kouluilla. Yhdistykset vastaavat oman rastipisteen sisällöstä, ohjauksesta sekä tarvikkeista.

Mukaan HarrastusSankarit-tapahtumaan?

Mukaan voi tulla sovitusti, vaikka vain yhteen tapahtumaan tai useaan, kaikki vaihtoehdot ovat sovittavissa. Jos tapahtuma kiinnostaa, ota yhteyttä harrastuskoordinaattoriin harrastustoiminta@kirkkonummi.fi

Välkkäri-koulutukset

Välkkäri-koulutus on tarkoitettu liikunnasta kiinnostuneille 4.–6. luokkalaisille oppilaille.

Koulutuksessa osallistujat saavat valmiuksia toimia oman koulunsa välitunneilla liikuntaan innostajina, leikkien ja pelien käynnistäjinä sekä ohjaajina. Välkkäri-koulutuksia järjestää Eslu (Etelä-Suomen liikunta ja urheilu), yhteyshenkilönä toimii Sari Lähdesmäki, sari.lahdesmaki@eslu.fi.

Lisätietoja välkkäri-koulutuksesta www.eslu.fi.

Ryhmäytykset

Nuoriso-ohjaajat tapaavat yläkouluun siirtyvät seiskaluokkalaiset lukuvuoden alussa ryhmäytysten merkeissä. 7-luokkalaisten ryhmäytys tarkoittaa sitä, että nuoriso-ohjaajat tapaavat uudet yläkoululaiset luokkakohtaisesti, ohjaten heille visaisia tehtäviä ja hauskoja harjoitteita, joiden tavoitteena on tiivistää oppilaiden yhteishenkeä. Oppilaat tutustuvat samalla nuoriso-ohjaajiin sekä nuorisotilaan.

Ryhmäytyksistä sovitaan alueellisesti suoraan koulun ja nuoriso-ohjaajien toimesta.

Lisätietoja: www.kirkkonummi.fi/nuoriso

Liikuntavälineiden lainaaminen

Erilaisia liikuntavälineitä voi tiedustella lainaan harrastustoiminta@kirkkonummi.fi. Liikuntavälineistä löytyvät mm. liikuteltavat frisbeegolfkorit, frisbeegolfkiekot, Draivia kouluun – softgolf välineet, erilaiset pihapelit ja palloilulajit.

Lisätiedot:

Harrastuskoordinaattori