Etusivu / Asuminen ja ympäristö / Asuminen ja rakentaminen / Kirkkonummen Vesi / Johtojen sijaintitiedot

Johtojen sijaintitiedot

Runkojohdot

Kirkkonummen Veden johtotiedot kaivutöitä  tai pohjatutkimuksia varten tulee tilata kaivulupa.fi -johtoselvityspalvelusta.  Tilaus on asiakkaalle maksuton.

Kaivutyöt vesiverkostojen läheisyydessä tehdään lähtökohtaisesti karttatiedon perusteella. Jos asiakas haluaa tilata maksullisen näytön paikan päälle, tilaus tapahtuu työtilauslomakkeella. Tarkemmin asiasta voi sopia verkostomestarin kanssa, ks. yhteystiedot.  Näyttöjen toimitusaika on noin 5 arkipäivää.

Kaivutyölle tulee olla aina kiinteistön omistajan tai haltijan lupa. Jos kaivutyö ulottuu kunnan yleiselle alueelle, on siihen aina haettava lupa lupapiste.fi -palvelusta.

Muiden johtojen sijaintitietoja on johtotietopankki.fi ja verkkoselvitys.fi –palveluissa.

Suunnittelutöitä varten voi numeerista, maksullista  johtotietoaineistoa (dwg) tilata Kirkkonummen kunnan paikkatietopalveluista tilauslomakkeella  https://www.kirkkonummi.fi/numeeriset-kartta-aineistot

Tonttijohtotiedot ovat asiakkaan vastuulla

Runkojohdosta kiinteistöille johtavat, ns. tonttijohdot ja myös niiden sijaintitiedot  ovat asiakkaan eli kiinteistön omistajan vastuulla. Kiinteistön on syytä  arkistoida huolellisesti tonttijohdoista ja liitospaikoista oleva dokumentaatio. Jos aineisto on kadonnut eikä johtojen tai liitospaikan sijaintitietoja maastostakaan löydy,  Kirkkonummen Vesi voi auttaa paikantamisessa erikseen tilattavana laskutustyönä (työtilauslomake).

Töiden tilausehdot