Etusivu / Varhaiskasvatus ja opetus / Varhaiskasvatus ja esiopetus / Asukaspuistot

Asukaspuistot

Kirkkonummella on kolme asukaspuistoa; Veikonvintti Veikkolassa, Piennarpiha Masalassa ja Asukaspuisto Fyyri keskustassa. Asukaspuistoissa järjestetään avointa varhaiskasvatustoimintaa kotona hoidettaville alle kouluikäisille lapsille sekä perheille.

Asukaspuistot ovat avoimia ja maksuttomia lapsiperheiden kohtaamispaikkoja, jonne lapset ja huoltajat ovat tervetulleita oman aikataulun mukaan viettämään aikaa ja tapaamaan muita perheitä. Asukaspuistoissa järjestetään perheille myös yhteistä ohjattua toimintaa. Lapset osallistuvat asukaspuistotoimintaan yhdessä huoltajan tai muun aikuisen kanssa.  Asukaspuistoista saat tietoa myös alueen muista lapsiperhetoimijoista.

Avointa varhaiskasvatustoimintaa ohjaa Kirkkonummen varhaiskasvatussuunnitelma. Toimintaa suunnitellaan, toteutetaan, arvioidaan yhdessä asiakkaiden kanssa. Lasten ja vanhempien toiveilla, tarpeilla ja ideoilla on suuri merkitys avoimen varhaiskasvatustoiminnan kehittämisessä.

Tietoa asukaspuistojen viikko-ohjelmasta löytää Instagramista @kirkkonummenasukaspuistot ja  asukaspuistojen omilta Facebook-sivuilta.

Perhepäivähoidon ja avoimen
varhaiskasvatuksen esihenkilö: