Aloitusseminaari

Arkkitehtuuripoliittisen ohjelman laatiminen käynnistyi 14.3.2013 pidetyllä aloitusseminaarilla ”Rakennettu ympäristö kehitysvoimaksi – arkkitehtuuripolitiikasta potkua!”, joka järjestettiin yhteistyössä Uudenmaan liiton, Uudenmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen sekä Arkkitehtuurikeskus ry:n kanssa. Seminaari oli suunnattu luottamushenkilöille, eri yhdistyksille sekä asiantuntijoille. Seminaariin osallistui n. 70 henkilöä Kirkkonummelta sekä muualta Uudeltamaalta ja Suomesta.

Seminaarin ohjelma 2013

Tervehdyssanat:
Tarmo Aarnio, Kirkkonummen kunnanjohtaja

Seminaarin avaussanat:
Ossi Savolainen, maakuntajohtaja, Uudenmaan liitto, Marketta Virta, johtaja, Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualue, Uudenmaan ELY-keskus

Vantaalla ei laitakaupungin laatu kelpaa – kokemuksia Vantaan arkkitehtuuripoliittisen ohjelman toteuttamisesta:
Jukka Kullberg, arkkitehti

Arkkitehtuuripolitiikan lyhyt historia:
Tiina Valpola, toiminnanjohtaja, Arkkitehtuurikeskus ry

Architecture Policy in practise – how to create development in the city by Architecture Policy:
Henrik Stjernholm, Head of the Development Department, City Architect of Vejle, Denmark

Rakennusinventointi ja arvottaminen työkaluina onnistuneessa täydennyskaavoituksessa, esimerkkinä Etelä- Haaga: