Uudenmaan Yrittäjien neljättä kertaa järjestetyn Y-tube-videokilpailun yläkoululaisten sarjan voitti kirkkonummelalainen kolmen 8-luokkalaisen kaveruksen porukka videollaan ”Unta vai Tulevaisuutta”. Videon toteuttivat Katri Kovanen, Lauri Kapanen ja Emma Hakanen.

Kirkkonummelaisten nuorten voittajavideossa oli kilpailun tuomariston mielestä selkeä tarina ja visuaalisesti onnistunut toteutus. Videon editointi oli myös erinomainen. Videon sanoma oli selkeä, ytimekäs ja uskottava. Lisäksi tuotteen kaupallisuus ja tulevaisuusteema oli osattu tuoda hienosti esiin.

Katso tästä kirkkonummelaisten nuorten voittoisa video ”Unta vai todellisuutta”:

Kilpailun alakouluikäisten sarjan voiton vei Pukkilan Kirkonkylän ala-asteen viidesluokkalaisten ”Vanhat tavarat Oy” -video. Vihdin yhteiskoulun taloustaitokurssin 8-luokalta kilpailuun osallistunut ”Nuorten työllistämisyhdistys” -video sai tuomaristolta kunniamaininnan. Voittajat palkittiin Uudenmaan Yrittäjien syyskokouksessa Tuusulassa 23.11.

Kilpailun teema vuonna 2022 oli ”Yritykseni 2030”

Uudenmaan Yrittäjät innosti kilpailun kautta lapset ja nuoret pohtimaan, millä alalla ja missä/millaisessa ympäristössä yritys toimii? Mitä yrityksessä tehdään? Millaisia taitoja ja millaista osaamista pitää olla, että yrityksestä saa töitä? Miksi yrityksessä halutaan olla töissä, ja mikä on yrityksen menestymisen salaisuus?