Etusivu / Vapaa-aika / Vapaa-aika ja harrastukset / Kuvataidekoulu / Usein kysytyt kysymykset
Kirkkonummen kuvataidekoulu

Usein kysytyt kysymykset

Miten kuvataidekouluun pääsee oppilaaksi?
Kuvataidekoulun hakuaika on huhtikuun lopussa, tarkempi hakuaika vaihtelee vuosittain. Ilmoittaudu jonoon tästä, ryhmät täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Myös kesken lukuvuoden voi ilmoittautua ja päästä oppilaaksi, jos ryhmissä on tilaa.

Minkä ikäinen voi aloittaa kuvataidekoulussa?
Kuvataidekoulun valmentavan opetuksen voi aloittaa 5-vuotiaana.

Voiko kuvataidekoulussa aloittaa vasta esim. 13-vuotiaana?
Kuvataidekoulussa voi aloittaa myöhemminkin kuin 5-vuotiaana. Silloin oppilas pääsee iän mukaiseen ryhmään.

Oppilas on sairas eikä pääse kuvataidekoulun tunnille. Pitääkö asiasta ilmoittaa jonnekin?
Sairauspoissaolosta on hyvä ilmoittaa suoraan omalle opettajalle hänen toivomallaan tavalla. Jos opettajan yhteystiedot ovat kateissa, poissaolosta voi ilmoittaa kuvataidekoulun toimistoon: opistot@kirkkonummi.fi

Oppilas haluaa lopettaa kuvataidekoulun kesken lukuvuoden. Pitääkö meidän maksaa koko lukuvuoden maksu?
Kuvataidekoulun lukuvuosi laskutetaan lukukausittain. Mikäli oppilaspaikka perutaan ensimmäisen opetuskerran jälkeen ennen toista opetuskertaa, maksettavaksi jää toimistomaksu 10 euroa. Jos peruutus tehdään ennen lukukauden puoliväliä, oppilas maksaa puolikkaan lukukauden maksun. Jos taas oppilas haluaa lopettaa kuvataidekoulun syyslukukauden jälkeen ennen kevätlukukauden alkua, hänen ei tarvitse maksaa kevätlukukauden maksua. Oppilaspaikan peruuttaminen on AINA tehtävä kirjallisesti kuvataidekoulun toimistoon: opistot@kirkkonummi.fi

Olen ilmoittautunut kuvataidekoulun lyhytkurssille, mutta en pystykään osallistumaan. Voiko kurssin perua?
Kurssin voi peruuttaa vielä seitsemän päivää ennen kurssin alkua. Sen jälkeen kurssia ei voi enää peruuttaa ja koko kurssimaksu tulee maksettavaksi.

Kuvataidekoulua käyvä lapseni sairastui eikä pystykään osallistumaan opetukseen. Voiko maksusta saada hyvitystä?
Jos yli puolet tunneista jää käymättä, voi anoa oppilaspaikan peruuttamista ja maksuhyvitystä. Kirjallinen anomus sekä lääkärin tai terveydenhoitajan kirjoittama todistus tulee toimittaa viipymättä kuvataidekoulun toimistoon. Todistuksesta tulee käydä ilmi, miksi opetukseen osallistuminen ei onnistu. Maksun peruutuksen yhteydessä peritään aina 10 euron toimistomaksu.

Myöntääkö kuvataidekoulu vapaaoppilaspaikkoja? Kuka sellaisen voi saada?
Kuvataidekoulu voi myöntää muutaman vapaaoppilaspaikan kunakin lukuvuonna. Päätökseen vaikuttaa mm. perheen tulotaso. Lisätietoa myöntämisperusteista ja ohjeita vapaaoppilaspaikan anomiseen saa kuvataidekoulun toimistosta: opistot@kirkkonummi.fi

Lapseni sai ilmoittautuessa varasijapaikan. Milloin saamme tietää, pääseekö hän aloittamaan kuvataidekoulussa?
Kuvataidekoulusta ilmoitetaan sähköpostitse välittömästi, jos paikka vapautuu. Tavallisimmin paikkoja vapautuu heti lukuvuoden alussa, mutta niin voi käydä myös kesken lukuvuoden.

Kuvataidekoulun toimisto

Käyntiosoite: Kirkkotallintie 1 A, toinen kerros, 02400 Kirkkonummi
[kartta]

Postiosoite: PL 20, 02401 Kirkkonummi

Puhelin: 040 126 9312

Sähköposti:
opistot@kirkkonummi.fi

Asiakaspalvelu avoinna puhelimitse ti ja to klo 13-16: 040 126 9312

Toimisto avoinna sopimuksen mukaan.