Kirkkonummen kirjastotalo Fyyri täyttyy velhomaisesta toiminnasta ja kaukaisten galaksien vieraista, kun talossa vietetään scifi- ja fantasia-aiheista viikkoa 2.–7.5. Maanantaina 2.5. luvassa on Harry Potter -päivä ja keskiviikkona 4.5. siirrytään Star Wars -maailmaan. Mörne-salissa esitetään Harry Potter – ja Star Wars -elokuvia koko viikon ajan ja satutila on sisustettu teeman mukaisesti. Tarkempi ohjelma on esillä kirjastoissa ja kirjaston kotisivuilla kirkkonummi.verkkokirjasto.fi.

Harry Potter -päivänä klo 13–15 lastenosastolla voi käydä kokeilemassa lajitteluhattua ja selvittää, mihin tupaan itse kuuluisi. Klo 13–15.30 Värkkäämössä askarrellaan taikasauvoja ja lastenosaston pelihuoneessa voi käydä green screen -kuvauksessa. Klo 14 ja 16 kisaillaan Harry Potter -tietäjän tittelistä Kahoot-tietovisassa. Iltapäivällä klo 14.30–16.30 voi poiketa Harrastuspakun huispaustreeneihin ja klo 15–17 pajakeittiöllä valmistetaan kermakaljaa. Mörne-salissa esitetään Harry Potter ja Viisasten kivi -elokuva klo 17. Elokuvan ikäraja on 12 vuotta. Illalla klo 18 kuullaan musiikkiopiston oppilaiden pop up -musisointiesityksiä.

Keskiviikkona 4.5. Star Wars -päivän aikana voi osallistua vaikkapa askartelupajaan klo 13–15.30 ja tehdä oman Baby Yodan tai piipahtaa lastenosaston pelihuoneessa Star Wars -aiheisessa green screen -kuvauksessa. Klo 14 ja 16 pidetään Kahoot-tietovisa Vinkkaamossa. Mediaosastolla voi tutustua 3D-tulostimien toimintaan klo 15–18 ja mukaan saa halutessaan pienen muistoesineen. Klo 18 kuullaan musiikkiopiston oppilaiden pop up -musiikkiesityksiä ja klo 18.30 Mörne-salissa pääsee nauttimaan kirjan ja musiikin illasta, jossa kirjaston henkilökunta esittelee fantasia- ja scifikirjoja musiikkiopiston oppilaiden soiton lomassa.

Viikon järjestävät yhteistyössä kirjasto, asukaspuisto Fyyri, nuoriso- ja liikuntapalvelut, kulttuuripalvelut ja musiikkiopisto. Tervetuloa!