Tiistaina 2.5. luvassa on Harry Potter -päivä ja torstaina 4.5. puolestaan juhlitaan Star Wars -teeman mukaisesti. Viikon päätteeksi perjantaina 5.5. kirjastossa vietetään yleistä fantasia- ja scifipäivää.

Harry Potter -päivän aikana 2.5. voit muun muassa tehdä oman postipöllötarran klo 14–16, kilpailla Harry Potter -tietovisassa klo 14, 15 ja 16, kokeilla harrastuspakun huispausrataa torilla klo 14.30–16.30 tai osallistua pukukilpailuun klo 15.30. Tylypahkan oppituntejakaan ei ole unohdettu, sillä klo 14, 14.40 ja 15.20 Värkkäämö muuntautuu Kalkaroksen liemilabraksi ja klo 14–17 yrttimuori apureineen jakaa yrttitietoutta. Koulun jälkeen voit nauttia mukillisen kermakaljaa, jota tarjoillaan pajakeittiössä klo 15–17.

Star Wars -päivänä 4.5. voit esimerkiksi pyöräyttää oman 3D-tulostetun onnenamuletin klo 14–16, käydä Star Wars green screen -valokuvauksessa klo 13.30–15.30 ja pelata Star Wars VR-pelejä nuorten pelitilassa klo 14–17. Roolipeleistä kiinnostuneet voivat ilmoittautua etukäteen klo 16.30 alkavaan Star Wars -roolipelin Pako Jabban tyrmästä -seikkailuun. Mukaan mahtuu neljä ensimmäiseksi ilmoittautunutta, ja peli sopii yli 11-vuotiaille. Ilmoittautumiset ja lisätiedot: antti.airaksinen@kirkkonummi.fi. Päivän päätteeksi klo 17 Mörne-salissa näytetään Star Wars: The Rise of Skywalker -elokuva. Ikäraja on 12 vuotta.

Perjantaina 5.5. fantasia- ja scifipäivänä voit mitellä kavereiden kanssa Soturikissat-tietovisassa klo 14 ja 15, askarrella Soturikissat-naamion klo 13.30–15.30 ja pelata fantasia-aiheisia lautapelejä nuorten osastolla klo 15–20. Musiikkiopiston oppilaiden konsertissa klo 17 kuullaan fantasia- ja scifiteemaisia kappaleita.

Koko viikon ajan kirjastossa on esillä fantasia- ja scifikirjallisuutta. Satutila on sisustettu avaruusteemaisesti ja lastenosaston lainausautomaatista löytyy upea Harry Potter -maisema. Kokeile myös omatoimista Harry Potter -aiheista QR-koodisuunnistusta ja käy lastenosastolla katsomassa, mikä olisi sinun soturikissanimesi.

Viikon järjestävät yhteistyössä Kirkkonummen kirjasto- ja kulttuuripalvelut, nuoriso- ja liikuntapalvelut, musiikkiopisto ja Asukaspuisto Fyyri.

Tarkemman ohjelman löydät kirjastosta sekä kunnan tapahtumakalenterista tapahtumat.kirkkonummi.fi.

Tervetuloa mukaan maagiselle matkalle Tylypahkasta Tatooineen!