Luonto ja kulttuurimaisema inspiraation lähteenä

Kirkkonummella on käynnissä matkailun kehittämishanke. Kirkkonummella vieraileville halutaan tarjota paras mahdollinen käyntikokemus – uudelleen ja uudelleen. Mistä se rakentuu – tätä ovat alueen matkailu- ja kulttuurialojen toimijat ja muut kiinnostuneet ideoineet viime keväästä lähtien Meno-paluu uudelle maalle -hankkeen työpajoissa. Tule nyt kuulemaan Kirkkonummella syntyneistä ideoista kiteytynyt teema ja tule mukaan hiomaan ideoista helposti lähestyttäviä kokonaisuuksia. Vielä pääset kyytiin!

Helposti lähellä

Kirkkonummelle pääsee helposti, ekologisesti ja edullisesti. Etsimme yhteistuumin ratkaisuja, jotta alueen monipuolinen luonto, kulttuuri, historia, elämykset ja laadukkaat, vaihtelua tarjoavat, kestävästi tuotetut, eri tarpeisiin vastaavat palvelukokonaisuudet olisivat saavutettavissa jouhevasti ja turvallisesti ympäri vuoden. Hankkeessa muodostuvat matkapaketti-ideat nivoutuvat mielekkäästi alueen muihin projekteihin, kuten uutukaiseen South by Cycle -pyöräilyreitti- ja palveluverkostoon. Hankkeen tuloksena syntyvät ehdotukset matkapalveluiksi perustuvat kestävään kehitykseen, yhteisesti jaettuihin arvoihin sekä paikalliseen osaamiseen ja resursseihin sekä toteuttavat osaltaan Kirkkonummen vastuullisuuden ja hiilineutraaliuden tavoitteita.

Yhdessä enemmän

Seuraava työpaja on ke 16.3.2022 klo 9-11 etänä Howspace-työskentelyalustalla. Olet tervetullut mukaan työskentelyyn tai vain kuuntelemaan. Ilmoittaudu mukaan >>

Meno-paluu uudelle maalle -hanketta vetää Interkontti ry yhteistyössä paikallisten toimijoiden ja kuntien kanssa. Hanketta rahoittavat osallistuvat kunnat Kirkkonummi, Lohja, Hanko, Nurmijärvi, Vihti ja Sipoo sekä Uudenmaan liitto. Hankkeen tavoitteena on vauhdittaa kulttuuri- ja taidealojen elpymistä, kehittää innovatiivisia ja kulttuurilähtöisiä matkaelämyksiä sekä synnyttää työtä ja liiketoimintaa lisääviä matkapaketteja. Vuoden 2022 aikana Interkontti ry muotoilee tuotteet ja palvelut ja tuo ne testattavaksi kasvavalle paikalliselle toimijajoukolle. Interkontti ry on monialainen yhteisö, joka muuttaa vanhan tavan matkustaa sekä muodostaa ihmisten välille todellista vuorovaikutusta.

Kuva: Anna Koho