Etusivu / Kunta / Asiakaspalvelu / Ruokapalvelut

Ruokapalvelut

Tarjoamme aterioita kouluissa ja päiväkodeissa. Lisäksi kunnan henkilökunta voi ruokailla kouluilla.

Huolehdimme päivittäin 11 000 asiakkaamme ruokailusta. Ravitsemuksella luodaan hyvinvointia ja ruokapalveluissa tarjotulla ruualla on merkitystä.

Ravitsemus

Lasten ja nuorten ravitsemussuositukset toteutuvat, kun koulu- ja päiväkotiateriat nautitaan suunnitellun mukaisesti, kokonaisuutena – pääruoka, salaatti, peruna/pasta/riisi, ohralisuke, leipä, ravintorasva ja maito/piimä.
Koulujen oppilaat kokoavat koululounaan itse noutopöydästä ohjeistuksenaan lautasmalli päivän ateriakokonaisuudesta.

Ruokalistat

Koulu- ja päiväkotiruokailuun laaditaan yhteinen, kymmenen viikon mittainen kiertävä perusruokalista ja lisäksi kasvisruokalista.

Päiväkotien ruokalistaan suunnitellaan myös aamu- ja välipalat. Ruokalistan laadinnassa otetaan huomioon asiakkaiden toiveet, ravitsemussuositukset sekä taloudelliset ja toiminnalliset tekijät. Asiakaspalautetta seurataan säännöllisesti. Lisäksi ruokapalvelun toimipisteissä vietetään yhtenäisiä teemapäiviä ja –viikkoja sekä ruokaperinteeseen kuuluvia juhlapyhiä.

Ruokalistasuunnittelussa, ruoka-ainevalinnoissa ja ruuanvalmistuksessa kiinnitetään erityistä huomiota suolan ja sokerin määrään, rasvan määrään ja laatuun sekä kuidun runsaaseen käyttöön.

Kouluissa tapahtuva eläkeläisruokailu

Kirkkonummen kunnan eläkeläiset voivat ruokailla kouluilla hintaan 8,50 €. Ruoka-annosten maksuvälineenä on  MobilePay -sovellus.

Palvelujohtaja
050 364 7825

Ruokapalvelusuunnittelija
050 414 1057