Etusivu / Asuminen ja ympäristö / Asuminen ja rakentaminen / Kirkkonummen Vesi / Kulutus-Web

Kulutus-Web

Tervetuloa ilmoittamaan vesimittarilukema Kulutus-Web-palvelun kautta.

Kirjaudu  palveluun tästä.

Kirjautumista varten tarvitset kulutuspisteen numeron ja vesimittarin numeron. Tämä tieto löytyy laskulta sekä helmikuussa postitetusta vesimittarilukeman ilmoituskortista. Lukema ilmoitetaan täysinä kuutioina.

Lukema ilmoitetaan päävesimittarista (laitos ei huomioi alavesimittareiden lukemia). Jos olet epävarma, että lukemasi mittari on päämittari tarkista ilmoituskortilla tai laskulla ilmoitettu vesimittarin numero, että se täsmää vesimittarissa olevan numeron kanssa. Kun lukema ilmoitetaan Kulutus-Web-palvelun kautta, mittariluentakorttia ei tarvitse palauttaa vesihuoltolaitokselle. Lukema siirtyy palvelun kautta vesihuoltolaitokselle vuorokauden viiveellä.

KULUTUS-WEB-PALVELU
Palvelun kautta voi ilmoittaa vesimittarilukeman silloin kun se itsellesi parhaiten sopii.
Voit ilmoittaa lukeman järjestelmään laskutuskausittain maaliskuun, kesäkuun, syyskuun ja joulukuun lopulla, näin saat aina luentalaskun. Järjestelmän kautta voi antaa myös palautetta vesihuoltolaitokselle.
Jos et ilmoita vesimittarilukemaa laskutuskauden päättyessä, tulee lukema ilmoittaa aina keväisin, vesimittarilukeman ilmoituskortissa mainittuun päivään mennessä.
Mittarilukeman voi syöttää järjestelmään oman tarpeen mukaan, useamminkin kuin kerran vuodessa.
Kun ilmoitat lukeman säännöllisesti, voit tarkastella edellisten vuosien vedenkulutustietoja ja ennustetta tulevasta kulutuksesta.
Lukeman säännöllisestä ilmoittamisesta ja kulutuksen seuraamisesta on myös hyötyä piilovuotojen varhaiseen havaitsemiseen tai laskun jakamisessa huoneistoittain alavesimittareiden kesken.
Laitos ei tiedä kulutusmuutoksista ilman ilmoitusta, laitoksen puolesta vesimittareita ei lueta.
Vedenkulutuksen seuranta on asiakkaan vastuulla, muutoksista tulee ilmoittaa laitokselle.
Aina kun kulutuksessa on tapahtunut muutosta, esimerkiksi asukasmäärässä, niin vesimittarilukema on hyvä ilmoittaa. Näin vältyt yllätyksellisen suurilta tasauslaskuilta tai maksamasta ennakkoon ylimääräistä.

Voit myös ilmoittaa vesimittarilukeman:
– sähköpostilla osoitteeseen vesimittari@kirkkonummi.fi. Muistathan mainita viestissä: nimi, osoite, luentapäivämäärä ja vesimittarilukema (täydet kuutiot).
– postittamalla vesimittarilukeman ilmoituskortin.

Vesihuoltolaitos toivottaa kaikki asiakkaansa tervetulleiksi käyttämään palvelua.

Kysymykset: vesimittari@kirkkonummi.fi