Etusivu / Työ ja yrittäminen / Oikopolut / Kotoutumisen palvelut

Kotoutumisen palvelut

Kirkkonummella maahanmuuttoon ja kotoutumiseen liittyvien kokonaisuuksien koordinoinnista ja kehittämisestä vastaa kunnan maahanmuuttokoordinaattori sekä kunnan kotoutumisen palvelut.

Kotoutumisen palveluiden päätehtävä on huolehtia kuntaan saapuvien kiintiöpakolaisten ja muiden kuntapaikan saaneiden vastaanotosta ja alkuvaiheen kotoutumisen edistämisestä. Kotoutumisen palvelut tukee myös itsenäisesti kuntaan muuttaneita oleskeluluvan saaneita henkilöitä.

Kotoutumisen palvelut tekee tiivistä yhteistyötä Kirkkonummen kunnan muiden palvelualueiden kanssa. Yhteistyötä tehdään myös muiden viranomaisten kuten Länsi-uudenmaan hyvinvointialueen eri toimijoiden kanssa, TE-toimiston, Kelan sekä Maahanmuuttoviraston kanssa.

Toiminta perustuu lakiin kotoutumisen edistämisestä.

Maahanmuuttajien ohjaus ja neuvonta

Kotoutumisen palveluiden työntekijä on tavattavissa ilman ajanvarausta Kirkkonummen Ohjaamon tiloissa (Kirkkotallintie 1, 02400 Kirkkonummi). Ilman ajanvarausta voit asioida tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin kello 13.00–15.30.

Palvelupiste
Kirkkonummen kunnantalo
Ervastintie 2
02400 Kirkkonummi

Ohjaus ja neuvonta
Kirkkonummen Ohjaamo
Kirkkotallintie 1,
02400 Kirkkonummi

Maahanmuuttokoordinaattori
kotouttaminen@kirkkonummi.fi

Kotoutumisohjaaja
kotouttaminen@kirkkonummi.fi

(Muista, että lähetät tietoja sähköpostilla omalla vastuullasi, yhteys ei ole suojattu.)

Yhteydenottolomake kotoutumisen palveluihin

Contact form for the Integration Services