Kirkkonummi-päivien aikaan 26.–27.8. kirjastotalo Fyyri täyttyy ohjelmasta perjantai-iltana ja lauantaina. Ohjelmistossa näkyy kirjastoauto Ellan 10-vuotisjuhlavuosi ja se, että kirjastoautotoiminta Kirkkonummella täyttää 50 vuotta.

Perjantaina klo 17–20 voit painaa vinyylileikkurin ja lämpöprässin avulla oman kyläsi nimen esimerkiksi t-paitaan. Otathan oman kankaan mukaasi, muut tarvikkeet saat kirjastosta. Myös studiossa ja soittohuoneessa on avoimet ovet, joten voit käväistä tutustumassa tilojen käyttömahdollisuuksiin ja soittimiin.

Perjantai-iltana toisen kerroksen lukuterassi muuttuu esiintymislavaksi, kun rockbändi Oselotti esiintyy klo 18. Keikan järjestää Kirkkonummen nuoriso- ja liikuntapalvelut.

Porkkala-salissa on nähtävillä Kirkkonummen taideyhdistyksen 50-vuotisjuhlanäyttely 26.8.–24.9. Näyttelyn avajaiset ovat perjantaina klo 17–19.

Lauantaina klo 10–14 kirjastossa on monipuolista ohjelmaa. Päivänsankari kirjastoauto Ella on tavattavissa torilla – onnittelujen lomassa voit halutessasi kurkistaa Ellan ohjaamoon. Klo 11–13 pääsee myös rapsuttelemaan Kirkkonummen kaverikoiria kirjastotalo Fyyrin ja kirkon välisellä nurmikolla.

Kirjastotalossa koristelemme yhdessä Ellalle maailman parhaan synttärikakun. Voit askarrella oman koristeen ja lisätä sen kakkuun. Taiteilua voit jatkaa Kuvataidekoulun järjestämässä lasten taidetyöpajassa lehtilukusalissa.

Lastenosastolla pääset kokeilemaan, osaatko yhdistää 21 kielelle käännettyjen Timo Parvelan Ella-kirjojen kansikuvat oikeaan kieleen.

Vinkkaamossa pyörii valokuvia ja videoita Kirkkonummen kirjastoautotoiminnan 50-vuotisesta historiasta. Muistoseinälle voit jättää oman muistosi kirjastoautosta tai kirjastosta. Ella-teema näkyy myös runo-onginnassa, jossa sekä aikuiset että lapset voivat käydä onkimassa oman vauhtirunonsa. Saalista voi käyttää vaikkapa kirjanmerkkinä.

Mediaosaston vinyylileikkuri ja lämpöprässi ovat käytössä tekstin painamiseen myös lauantaina, samoin ovet studioon ja soittohuoneeseen ovat avoinna.

Lauantaina Combo ry järjestää kaksi infoluentoa Mörne-salissa. Klo 10.30 Microsoftin edustaja puhuu aiheesta ”Microsoft rakentaa datakeskusalueen suomalaisin periaattein”. Klo 13 Fortumin edustaja luennoi otsikolla ”Hukasta hyödyksi kaukolämpönä”. Luennot kestävät noin 30 minuuttia, ja niiden jälkeen on varattu aikaa yleisökysymyksille.

Klo 10–13 Kabinetissa on mahdollisuus tutustua uuteen hyvinvointikeskukseen. Esittelyn järjestää Perusturva.

Galleriakäytävällä on esillä palkitun kirkkonummelaisen valokuvaajan Erkko Badermannin luontokuvanäyttely. Badermann on paikalla klo 10–11 ja klo 13–14, jolloin näyttelyyn tutustumisen lisäksi on mahdollisuus myös keskustella kuvaajan kanssa.

Musiikkia lauantaihin tuo iloinen Jamkids-soittopaja, joka pidetään lukuportailla klo 11–13. Tulkaa koko perheen voimin soittamaan ja laulamaan, vietetään yhdessä mukava musiikkihetki!