Etusivu / Asuminen ja ympäristö / Maankäyttö ja liikenne / Hankkeet ja suunnitelmat / Koulut / Kirkkonummen koulukeskus

Kirkkonummen koulukeskus

Kirkkonummen koulukeskuksessa toimii Porkkalan lukio ja koulukeskuksen pihalla sijaitsevassa siirtokelpoisessa väistötilassa puolestaan Kyrkslätts gymnasium.

Koulukeskuksen erityisvarustellut tilat tulevat olemaan vuodesta 2023 alkaen myös Winellska skolanin yläkoulun käytössä Gesterbyn koulukeskuksen rakennushankkeen ajan.

Iltaisin koulukeskuksen tilat ovat muun muassa Kirkkonummen kansalaisopiston käytössä.

Kirkkonummen koulukeskuksen tiloissa toimivien lukioiden tulevia toimitilaratkaisuja on selvitetty syksyllä 2019 alkaneessa tarveselvitystyössä. Tavoitteena on toteuttaa yhteinen yhteiskampus suomenkieliselle ja ruotsinkieliselle lukiolle sekä musiikkiopistolle.

Valtuusto hyväksyi Kirkkonummen lukioiden ja opistojen yhteiskampuksen hankesuunnitelman 31.1.2022.

Kirkkonummen koulukeskuksen kiinteistön tontti kuuluu Kirkkoniityn asemakaavahankkeeseen.  Koulukorttelin alueelle on suunniteltu asumista, joten tontti poistunee pidemmällä aikavälillä sivistys- ja vapaa-aikapalvelujen käytöstä.