Etusivu / Asuminen ja ympäristö / Asuminen ja rakentaminen / Rakennusvalvonta / Kaavamääräykset ja rakennustapaohjeet

Kaavamääräykset ja rakennustapaohjeet

Kaavamääräyksissä puututaan muun muassa rakennusalaan, kerrosmääriin sekä tontin käyttöön. Myös rakennuksen muoto, ulkoväritykset sekä ilmansuunnat on voitu määritellä kaavassa. Rakennustapaohjeilla täydennetään ja selvennetään asemakaavan määräyksiä ja merkintöjä. Tarkoituksena on ohjata rakentamista niin, että lopputulos on yleisilmeeltään viihtyisä, hallittu ja yhtenäinen kokonaisuus. Määräykset ja rajoitteet tulisi selvittää jo tontin oston yhteydessä, viimeistään suunnitteluvaiheessa.

Virallisia kaavaotteita sekä numeerisia kartta-aineistoja voi tilata Kirkkonummen karttakaupasta.

Kaavamääräykset ja rakennustapaohjeet löytyvät karttapalvelusta: