Etusivu / Vapaa-aika / Vapaa-aika ja harrastukset / Kansalaisopisto / Hinnasto ja peruutusehdot

Hinnasto ja peruutusehdot

VOIMASSA OLEVAT KURSSIMAKSUT JA PERUUTUSEHDOT

Kurssimaksut määräytyvät kurssien 1.8. 2021 alkaen opetustuntien mukaan. Opetustunnin pituus on 45 minuuttia. Painetun opinto-oppaan hinnat ovat sivistys- ja vapaa-aikalautakunnan päätöksen 3.3.2021 §11 mukaisia.

OPETUSTUNTIMÄÄRÄ JA KURSSIMAKSUT

0-4,9 tuntia 21 €

5-7,9 tuntia 31 €

8-11,9 tuntia 43 €

12-19,9 tuntia 53 €

20-26,9 tuntia 59 €

27-32,9 tuntia 64 €

33-40,9 tuntia 71 €

41-50,9 tuntia 81 €

51-60,9 tuntia 87 €

61-70,9 tuntia 94 €

71-80,9 tuntia 101 €

yli 81 tuntia 108 €

Yhden opetustunnin hinta oppilaalle 41 €. Pienryhmäopetus 2 – 4 oppilasta yhden opetustunnin hinta oppilaalle 20 €. Kurssit, joissa on normaalia kustannustasoa suuremmat kulut, hinnoitellaan erikseen. Avoimen yliopiston kurssimaksut hinnoitellaan erikseen. Yleisöluennot voivat rehtorin harkinnan mukaan olla ilmaisia. Materiaalimaksut laskutetaan käytön mukaan. Kudonnan opetuksen työskentelymaksu on 23 euroa.

Käsityökoulun lukukausimaksu on 110 €. Käsityökoulun materiaalimaksu 28 €/lukukausi maksetaan lukukausimaksun yhteydessä. Käsityökoulun lukukausimaksu ja materiaalimaksu maksetaan erikseen sekä syksyllä että keväällä.

KURSSIN TAI OPETUSKERRAN PERUUNTUMINEN

Opetuskerran tai koko kurssin peruuntumisesta ilmoitetaan kurssipaikan saaneille tekstiviestillä tai sähköpostilla. Yhtä opetuskerran peruuntumista opettajan sairauden vuoksi ei korvata opiskelijalle ylimääräisellä opetuskerralla.

Liikunnan opetuksessa kansalaisopisto järjestää korvausliikuntapäivät, jolloin pidetään korvaavia liikuntatunteja mahdollisten peruuntuneiden tuntien korvaamiseksi. Liikunnan opettajat tiedottavat korvauspäivästä kursseilla.

OPISKELUPAIKAN PERUMINEN

Opiskelija voi perua opiskelupaikan maksutta vielä 7 vuorokautta ennen kurssin alkamista. Tämän jälkeen peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan. Jo alkaneella kurssilla peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Huom! Kaikki opiskelupaikan peruutukset tehdään kirjallisesti.

Opiskelupaikan voi perua helpoiten verkossa 7 vuorokautta ennen kurssin alkua. Mikäli peruutusaika on ylittynyt, peruutusta ei voi tehdä ja velvoite kurssimaksun maksamiseen säilyy. Maksettua kurssimaksua ei palauteta.

Opiskelupaikan voi perua maksutta vielä 7 vuorokautta ennen kurssin alkua kirjallisesti myös kansalaisopiston toimistoon tai sähköpostilla osoitteeseen opistot@kirkkonummi.fi. Peruutuksia ei oteta vastaan puhelimitse. Peruminen on tehtävä aina henkilökohtaisesti eikä sitä voi koskaan tehdä kurssin opettajalle.

KURSSIMAKSUN PERUUTTAMINEN TAI HYVITTÄMINEN

Opiskelija voi lääkärin tai terveydenhoitajan kirjoittaman todistuksen perusteella, silloin kun sairaus on estänyt opiskelijan osallistumisen yli puolelle kurssin opetustunneista, saada laskennallisen hyvityksen (€/oppitunti) niistä tunneista, jotka lukujärjestyksen mukaan on jäänyt käyttämättä. Anomus kurssimaksun peruuttamisesta tai hyvittämisestä yhdessä lääkärin- tai terveydenhoitajan kirjoittaman todistuksen kanssa toimitetaan viipymättä kansalaisopiston toimistoon. Opiskelijalta peritään kurssimaksun peruutuksen yhteydessä aina 10 € toimistomaksu.

Kansalaisopiston toimisto

Käyntiosoite: Kirkkotallintie 1 A, toinen kerros, 02400 Kirkkonummi
[kartta]

Postiosoite: PL 20, 02401 Kirkkonummi

Puhelin: 040 126 9312

Sähköposti:
opistot@kirkkonummi.fi

Asiakaspalvelu avoinna puhelimitse ti ja to klo 13-16: 040 126 9312

Toimisto avoinna sopimuksen mukaan.