Gesterbyn koulun omat sivut

Lukuvuoden työ- ja loma-ajat

Syyslukukausi 8.8.2018–21.12.2018
    Syysloma 13.10.2018–21.10.2018
    Vapaapäivä pe 7.12.2018
    Joululoma 22.12.2018–6.1.2019

Kevätlukukausi 7.1.2019–1.6.2019
    Hiihtoloma 16.2.2019–24.2.2019


Tärkeät lomakkeet

Gesterbyn koulun järjestyssäännöt

Poissaoloanomus

Klikkaa tästä ladataksesi lukuvuoden 2018–2019 kouluoppaan.

Klikkaa tästä ladataksesi syyslukukauden 2018 tapahtumakalenterin.


Ajankohtaista

  • Anna ajatuksiasi ja ideoitasi tulevaan Gesterbyn koulukeskukseen Seppo-pelin avulla! Klikkaa alapuolella olevaa kuvaa, niin löydät lisätietoa!


Oppilaiden tekemää

Runo Suomelle 
 
"Pohjolan tunturit, juoksevat purot, pakkanen pureva ja
Kalevalan runot. 
 
Järvellä tyynellä joutsen uipi, 
auringon laskevan säteet häntä huoli.  
Rannalta kuului vieno ääni, kielojen kukkien kaunis ääni.
Mantujen ja metsien takana Suomineito seisoo, joka meitä
valvoo. 
 
Suomi pian sata täyttää, sinivalkoinen lippu siis mielemme
täyttää.  
Nauttikaa rauhasta, vapaudesta ja luonnosta, sillä itsenäisiä
me oomme ja ne ovat omiamme.  
 
Lippu salkoon siis nostakaamme ja yhdessä juhlikaamme."

Tekijä: Nelli 6A


Tietoa koulustamme

Kielikylpy

Koulussamme tarjotaan Kirkkonummen ainoana alakouluna täydellistä ruotsin kielen kielikylpyopetusta esikoulusta kuudenteen luokkaan asti.

Kielen opiskelu on toiminnallista ja tähtää siihen, että ruotsia osataan ja uskalletaan käyttää oikeassa elämässä.

Kielikylpyopetusta on tarjottu koulussamme jo vuodesta 1999.

Lisätietoa kielikylvystä:

http://www.kirkkonummenkielikylpy.fi/

https://www.kirkkonummi.fi/kielikylpy

http://www.uva.fi/fi/sites/immersion/about_immersion/

GWG-hanke

GWG-koulukampuksen pedagoginen suunnitelma valmistui joulukuussa 2017. Tavoitteena on rakentaa Gesterbyn koulualueelle uusi ja uljas kampus, jonka terveellisissä ja nykyaikaisissa, uuden opetussuunnitelman mukaisissa oppimisympäristöissä tulevat opiskelemaan ja työskentelemään Gesterbyn koulun, Winellska skolanin sekä Kyrkslätts gymnasiumin oppilaat, opiskelijat ja henkilökunta.

Unelmamme on moderni ja innostava koulukampus, jossa yhdistyvät ILO, UTELIAISUUS JA POSITIIVISUUS: ilo oppia, ilo oivaltaa, ilo tutkia, ilo kehittyä, ilo kohdata ja toimia yhdessä toisten kanssa kaksikielisessä ja -kulttuurisessa ympäristössä. Oppimisen ilo syntyy itsensä haastamisesta ja itsensä voittamisesta, yhdessä toisten kanssa. 


Valinnaisaineet

Pikkuyrittäjät

Pikkuyrittäjät on valinnaisaine, jossa 5.–6. luokkalaiset tutustuvat yrittäjyyteen ja perustavat ryhmissä oman Pikkuyrityksensä. Valinnaisaineen tarkoituksena on hyödyntää lapsen omia taitoja ja vahvuuksia. Tunneilla harjoittelemme esimerkiksi vuorovaikutustaitoja, ideointia, markkinointia, mainostamista ja myyntiä. Valinnaisaine huipentuu tapahtumaan, jossa pikkuyrittäjät myyvät tuotteitaan ja palveluitaan.
 
Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!
 
http://www.pikkuyrittajat.fi

Digiagentit

Koulussamme on aktiivista digiagenttitoimintaa. Digiagentit ovat 5.-6. luokan oppilaita, jotka valitaan vuosittain erillisen haun kautta. Digiagentit auttavat koulumme opettajia ja oppilaita digiopetusvälineiden, Lego-robottien sekä opettavaisten aplikaatioiden käytössä.


Gesterbyn koulun kerhot

Gesterbyn koululla toimii koulun oma iltapäiväkerho 1.-2. luokkien oppilaille. Kielikylpy-yhdistyksen ylläpitämää Eftistä tarjotaan 1.-2. -luokkalaisille kielikylpyoppilaille Gesterbyn nuorisotalon tiloissa.

Läksykerho järjestetään koulun tiloissa joka iltapäivä. Kerhoon voi tulla tekemään läksyjä aikuisen avustuksella tai jos läksyjä on jäänyt rästiin.

3.-6. -luokkalaisten kerhotarjottimella lukuvuonna 2017-2018 on näytelmäkerho, kuviskerho, kokkikerho, keppiheppakerho, muotoilukerho sekä international club. Osa kerhoista toimii kaksikielisinä. Lisäksi koululla järjestetään paikallisten urheiluseurojen palloilukerhoa.

Gesterbyn koulun Erasmus +-projekti

Erasmus+ - hankkeemme on kaksivuotinen ( 1.9 2017-31.8.2019) KA2 koulujen välinen projekti. Mukana on Gesterbyn koulun lisäksi kolme eurooppalaista alakoulua: saksalainen koulu Dippmannsdorfista, italialainen koulu Valdangosta ja espanjalainen koulu Madridin alueelta. Saksalainen koulu toimii koko projektin koordinaattorina. Projektin työnimi on

“Working together” ja työkielenä englanti.

Projektin tavoitteena on jakaa ideoita ja tutustua eri työmenetelmiin eri maiden koulujen välisessä yhteistyössä. Yksi päätavoitteistamme on kehittää uusia työtapoja ja hyödyntää uusinta teknologiaa oppitunnilla. Tämä projekti edistää suvaitsevaisuutta, erilaisten ja eriväristen ihmisten hyväksyntää ja laajempaa ymmärrystä eri maiden ja kulttuurien välillä.  Hanke kehittää ja syventää oppilaiden joka päivästä eri tilanteissa tarvittavaa englannin kielen taitoa. Tavoitteena on myös kohentaa oppilaiden tieto-ja viestintäteknologista osaamista ja omaksua monilukutaitoa ja oppia asianmukaista käyttäytymistä nettiympäristössä. Haluamme innostaa oppilaita tutustumaan eri maiden kulttuureihin ja edistää vieraiden kielten käyttöä yhtenä osana opettajien ja oppilaiden välistä yhteistyötä eri maiden välillä. Yhteistyökumppaneitamme ovat  SMART Technologies ja ThingLink.

Projektin aikana oppilaat ja opettajat valmistelevat mm. digitaalisia esityksiä ja erilaisia pelejä omissa maissaan, joita he esittelevät hankekokoontumisissa oppilasvierailujen aikana eri maissa. Toimintamme on oppilaslähtöistä ja me käytämme yhteistoiminnallisia opetusmenetelmiä, projektioppimista ja tiedonhankintamenetelmiä.

Projektimme vaikutusalueella on yhteensä noin 950 oppilasta perheineen ja noin 70 opettajaa ja rehtoria.

Uskomme myös mukana olevien opettajien hyötyvän tietoteknisten taitojen laajemmasta osaamisesta sekä eri pedagogisten menetelmien hyödyntämisestä opetuksessa. Kaikki osallistujamaiden koulut ja koko yhteisö hyötyvät uusista näkemyksistä ja innovaatioista.

In English: The goal for our project is to share ideas between teachers about different practises in order to improve the collaboration between students and we aim to promote innovative methods and pedagogies with the support of the use of ICT in classroom. We mean to raise our students’ interest in exploring other European cultures and to foster the use of foreign language as an instrument for collaboration between students and teachers from other countries.  We intend to improve the digitals skills to let our students act properly and think critically about the information on the Internet. The project coordinators are especially educated in the use of ICT in education.

There are 944 students and their families and 71 teachers including the principals who will participate and profit from the project.

During the project the students and teachers will prepare digital presentations and digital games about different things in their native countries and demonstrate the prepared products at the European project meetings.

We intend to apply the student-centered approach while using the teaching methods cooperative learning, project-based learning and inquiry-based learning because these methods are and the usage of the different kinds of digital technology serve to achieve our goals like fostering the 21st century skills- critical thinking, creative thinking, collaboration and communicating. We expect that the project will result in a wider understanding and respect for people from other countries and cultures, an improvement of our students’ language skills (English) and enhancement of their digitals skills in line with an independent and fluent handling of digital applications. We also expect the teachers involved to improve their ICT competences and to extend their pedagogical repertoire in integrating new methods in their lessons.  All participants will permanently benefit from the project because the the lessons will be improved with new learning and teaching methods and integration of digital media and ICT in class.


Sisäilma-asiat

  • Kerro Gesterbyn koulun sisäilmaan liittyvistä oireista tästä.
  • Lataa tiedote Gesterbyn koulun ja liikuntasalin kuntotutkimuksesta tästä.

Gesterbyn koulun sisäilmatyöryhmän kokousmuistiot

Gesterbyn koulun sisäilmatyöryhmän aloituskokous 19.5.2017

Gesterbyn koulun sisäilmatyöryhmän 2. kokous 8.6.2017

Gesterbyn koulun sisäilmatyöryhmän 3. kokous 22.8.2017

Gesterbyn koulun sisäilmatyöryhmän 4. kokous 19.9.2017

Gesterbyn koulun sisäilmatyöryhmän 5. kokous 24.10.2017

Gesterbyn koulun sisäilmatyöryhmän 6. kokous 28.11.2017

Gesterbyn koulun sisäilmatyöryhmän 7. kokous 30.1.2018

Gesterbyn koulun sisäilmatyöryhmän 8. kokous 6.3.2018

Gesterbyn koulun sisäilmatyöryhmän 9. kokous 8.5.2018

Gesterbyn koulun sisäilmatyöryhmän 10. kokous 14.8.2018

Gesterbyn koulun sisäilmatyöryhmän 11. kokous 9.10.2018

Klikkaa tästä ladataksesi ohjeen siivoukseen ja irtaimiston puhdistukseen kosteus- ja homevauriokorjausten jälkeen. Vanhemmat voivat oman harkintansa mukaisesti noudattaa kyseistä ohjeistusta.

Gesterbyn koulun kuntotutkimukset

Rakenne- ja kosteustekninen kuntotutkimus sekä sisäilmatutkimus 24.1.2018

Kuntotutkimuksen liitteet (24.1.2018)

Olavi Vaittisen esitys tiedotustilaisuudessa 5.3.2018

Gesterbyn koulun sisäilmaselvitys

Kuntoarvio

Hammashoitolan mittausraportti

Nindux oirekysely

Gesterbyn koulu

Gesterbyn koulu liikuntasali

Kirkkonummen koulut

Nindux oirekysely 2017


Yhteystiedot

Koulun osoite

Gesterbyn koulu
Vilhonkummuntie 4
02400 KIRKKONUMMI

Puhelinnumerot kouluun

040 574 3961 rehtori
050 577 4797 kanslia
040 823 7566 apulaisrehtori
040 126 9307 opettajainhuone
040 568 9927 vahtimestari
050 414 3422 iltapäiväkerho
041 516 5448 eftis

Opetushenkilökunta lv. 2018–2019

Rehtori Sanna Sankala vs.

Esiop. Eliisa Nieminen

1A Pia Engberg
1B Hanna-Leena Hickey
1–3C Päivi Boström
1K Arja Kontinen

2A Jukka Niemikorpi
2B Elina Vahtera
2K Maarit Isokorpi

3A Riikka Nuotio
3B Ilkka Sahlberg
3K Maarika Männikkö

4A Minna-Maarit Lash
4B Laura Haapalahti
4–6C Mari Saarikivi
4K Hanna Pietiläinen

5A Nina Lindqvist
5B Jilla Lappalainen
5K Päivi Moilanen

6A Ilkka Vuori
6B Marjo Vento-Ryynänen
6K Tuomas Ylikotila

Kielten lehtorit
Lea Pulkkinen ja Krista Karlund

Erityisopettajat
Paula Pohjola ja Riikka Sameri

S2-opettaja (suomi toisena kielenä)
Sonja Valkeinen

Kielikylvyn suomenkieliset aineet
Leevi Kähkönen

Resurssiopettaja
Petra Dobrev

Koulunkäyntiavustajat 
Tarja Intke-Niittyaho, 
Jaana Holm, 
Elina Nieminen,
Monika Flemmich,
Jonna Hussi,
Hilla Vuorinen,
Pauliina Kuru,
Noora Lamberg,
Tuija Tyni

Iltapäiväkerho
Noora Lamberg

Oppilashuoltohenkilöstö
Kouluterveydenhoitaja
Hanna Suni (ma–to)
puh. 040 126 9146

Koulukuraattori
Sari Myllynen-Naumanen
puh. 040 729 4907

Koulupsykologi
Hanna Malmivuo
puh. 040 729 0517

Hammashoitola
puh. 040 126 9170 

Hammaslääkäri
Nina Eriksson

Hammashoitaja
Nina Koskinen

Suuhygienisti
Kirsti Lindqvist
puh. 040 126 9171

Koulun henkilökunta
Koulusihteeri
Marjo Kosunen
puh. 050 577 4797

Opettajainhuone
puh. 040 126 9307

Vahtimestari
Kari Martiskainen
puh. 040 568 9927

Iltavahtimestari
Peter Nordqvist
puh. 040 585 9617 klo 18 asti ja

Matti Huhtala
puh. 050 310 6910 klo 18–22

Keittiöpäällikkö
Ing-Mari Lostedt
puh. 040 126 9274

Vastaava laitoshuoltaja
Marina Ruuhonen
puh. 040 741 4637

Aluehuoltomies
Tero Maukonen
puh. 040 586 7285