Etusivu / Asuminen ja ympäristö / Maankäyttö ja liikenne / Hankkeet ja suunnitelmat / Koulut / Gesterbyn koulukeskus (GWP hanke)

Gesterbyn koulukeskus (GWP hanke)

Gesterbyn koulukeskuksessa toimivat Gesterbyn koulu, Papinmäen koulu ja ruotsinkieliset Winellskan skolan sekä Kyrkslätt gymnasium.

Gesterbyn koulukeskus koostuu useista eri ikäisistä rakennuksista. Ilmenneiden sisäilmaongelmien vuoksi osa rakennuksista on poistettu käytöstä ja opetus on siirretty väistötiloihin. Koulukeskuksen pihalla sijaitsevissa väistötiloissa toimivat Gesterbyn koulu sekä Winellska skolanin alakoulun vuosiluokat.

Uudisrakennushankkeessa on tarkoitus toteuttaa tilat yhteensä noin 1270 oppilaan kouluille. Koulukeskuksen tiloihin sijoitetaan Winellska skolan 1-9 luokat, Gesterbyn koulu 1-6 luokat sekä kielikylpy 1-9 luokat, Prästgårdsbackens daghemin esikoulu, kielikylvyn esikoulu ja Papinmäen koulu.

Valtuusto hyväksyi Gesterbyn koulukeskuksen hankesuunnitelman 28.6.2021.

Toimitilapalvelujen lautakunta päätti 28.6.2022 valita YIT Suomi Oy:n Gesterbyn koulukeskuksen elinkaarihankkeen palveluntuottajaksi. Päätös on kuitenkin ehdollinen, sillä hankkeelle tarvitaan huomattava lisämääräraha.

Lisätietoa päätöksestä: https://www.kirkkonummi.fi/gesterbyn-koulukeskuksen-elinkaarihankkeen-toteuttaja-valittu

Oppimisympäristön suunnittelua ohjaa hankkeeseen tehty pedagoginen suunnitelma. Suunnitelma perustuu Kirkkonummen kunnan varhaiskasvatuksen ja esi- ja perusopetuksen pedagogisille suunnitelmille.

GWP -hankkeen etenemistä voi seurata YIT:n hankesivuilta.
Samalta sivulta löytyy myös ajankohtaiset työmaatiedotteet.