Vuoden valaistuskohde 2021 -kilpailun voittajat julkistettiin ja palkittiin Valon päivän tapahtumassa Helsingin keskustakirjasto Oodissa sekä verkkotapahtumana. Kilpailun sisävalaistussarjan voiton vei Kirkkonummen kirjastotalo Fyyri, ja ulkovalaistussarjan voitti Tammerkosken maisemavalaistus.

Tuomarit kehuivat muun muassa Fyyrin harmonista kokonaisuutta, monimuotoisia tiloja sekä tilojen siroja messinginsävyisiä erikoisvalaisimia. Valaistus tukee toimintoja ja luo tunnelmaa. Sisääntuloaulassa on myös kutsuva valotaideteos.

Vuoden valaistuskohde -kilpailu järjestettiin nyt kahdeksannentoista kerran. Jo seitsemättä kertaa se järjestettiin erikseen kahdessa sarjassa: sisä- ja ulkovalaistus. Kilpailun tarkoituksena on kannustaa kotimaisia valaistussuunnittelijoita ja rakennuttajia antamalla tunnustusta ansiokkaille ja korkeatasoisille valaistusratkaisuille. Voittajakohteet jatkavat Suomen ehdokkaina pohjoismaiseen Nordisk Lyspris -kilpailuun.

Onnittelut jälleen Kirkkonummen kirjastotalo Fyyrille!

Lisätietoa palkituista kohteista https://valosto.com/vuoden-valaistuskohde/