Koronatodistuksen saa lähtökohtaisesti siitä maasta, jossa rokotus on annettu. Kirkkonummella Euroopan unionin koronatodistuksen eli koronapassin voivat saada henkilöt, joiden kotikunta on Kirkkonummi tai muun pitkäaikaisen oleskelun perusteella.

EU-koronatodistuksen hakemuksen jättäminen

Voit jättää hakemuksen asioimalla Kirkkonummen terveyskeskuksen arkistossa tai voit lähettää meille kopiot vaadittavista dokumenteista ja yhteystietosi postitse.

Osoite:

Kirkkonummen terveyskeskus, arkisto

Koronatodistukset

Virkatie 1

02400 Kirkkonummi

Jotta voimme tehdä EU:n koronatodistuksen rokotuksen perusteella, sinulla tulee olla:

• Henkilöllisyystodistus
  • Mahdollinen todistus pitkäaikaisesta oleskelustasi Kirkkonummella (oleskelulupa tai vastaava)
  • Rokotustodistus maasta, jossa olet saanut rokotteet. Todistuksen pitää sisältää seuraavat tiedot:
    • rokotetun henkilön nimi ja syntymäaika
    • annettu rokote
    • todistuksen antopaikka ja päiväys
    • rokottajan allekirjoitus ja leima tai muu vastaava vahvistus
    • todistuksen tai sen oikeaksi todistetun käännöksen on oltava suomen-, ruotsin- tai englanninkielinen

EU-koronarokotustodistus voidaan myöntää vain rokotevalmisteista, joille Euroopan komissio on myöntänyt myyntiluvan tai jotka ovat WHO:n hätäkäyttölistalla.

Hyväksyttävät koronarokotussarjat Suomessa

Kun olemme vastaanottaneet hakemuksesi, olemme sinuun yhteydessä tarvittaessa lisätietojen pyytämiseksi puhelimitse. EU-koronatodistus tulee nähtäviin omakanta.fi -palveluun ja paperisena sen voi tulla noutamaan terveyskeskuksen arkistosta. Lähetämme sinulle tiedon valmiista todistuksesta tekstiviestillä.

Käsittelemme hakemukset saapumisjärjestyksessä. Mikäli toimitetut dokumentit eivät vastaa edellä mainittuja kriteereitä tai annettu rokotussarja ei vastaa EU:n määrittelemiä kriteereitä, voi päätös hakemuksesta olla tällöin kielteinen. Kielteisestä päätöksestä annetaan kirjallinen päätös sekä valitusosoitus, jotka postitetaan sinulle.