Etusivu / Asuminen ja ympäristö / Asuminen ja rakentaminen / Asumisneuvonta

Asumisneuvonta

Kirkkonummen kunnan asumisneuvonta auttaa kaikkia kirkkonummelaisia asumisen asioissa. Palvelu on maksutonta.

Asumisneuvonta ohjaa ja neuvoo asumiseen liittyvissä kysymyksissä kuten:

• Vuokra-asunnon hakemisessa
  • Asumisen taidoissa
  • Vuokravelkatilanteessa
  • Häätötilanteessa

Voit kysyä asumisneuvonnasta neuvoa myös esimerkiksi liittyen asunnon korjausavustuksiin, kodin turvallisuuteen, asumiseen erotilanteessa, asumistuen hakemiseen tai muuttoavustuksiin. Tavoitat asumisneuvojat puhelimitse ja sähköpostilla. Voit myös pyytää tapaamista tai kotikäyntiä, jotka sovitaan aina erikseen.

Kirkkonummen asumisneuvonta on Kirkkonummen kunnan tarjoama palvelu, joka toimii yhdessä Kirkkonummen Vuokra-asuntojen kanssa. Asumisneuvojat ohjaavat tarvittaessa muihin palveluihin esimerkiksi Kotoutumisen palveluihin, Ohjaamoon, Hyvinvointialueen palveluihin tai Seurakunnan palveluihin.

Hyvinvointialue LUVN auttaa asunnottomuudessa, asumisen kriisitilanteissa ja erilaisissa hätätilanteissa sekä tarjoaa Kirkkonummella sosiaali- ja terveyspalvelut Ikääntyneille, vammaisille, aikuisille, nuorille ja perheille.

Житлові консультації муніципалітету Кіркконуммі допомагають усім його мешканцям вирішити житлові питання. Послуга безкоштовна.

Asumisneuvonta
asumisneuvonta@kirkkonummi.fi