Ensimmäistä kertaa viime vuonna järjestetyt Kirkkonummen kunnan vapaa-aikapalveluiden Tuu ja tee -tapahtumat jatkuvat uusin teemoin myös vuonna 2024. Tänä vuonna tapahtumia järjestetään jälleen neljä kertaa ja teemoiksi ovat valikoituneet Viikinkiaiheiset perinteet, tanssi, hyvinvointi sekä luova ilmaisu. Tapahtumissa vapaa-aikapalvelut yhteistyökumppaneineen esittelevät yhdessä erilaisia toimintoja tarjoten mielekästä tekemistä kaikille kuntalaisille. Tapahtumien pajoissa pääsee siis tutustumaan ja tekemään itsenäisesti tai ohjatusti sivistykseen, kulttuuriin, musiikkiin, liikuntaan, taiteeseen ja ilmaisuun liittyviä asioita. Tuu ja tee -tapahtumat ovat avoimia ja maksuttomia kaikille kuntalaisille, tekemistä riittää kaikenikäisille!

Keväällä ensimmäisenä vuorossa on Tuu ja tee: Perinteitä! Viikinkiajan Suomi kirjastotalo Fyyrissä keskiviikkona 28.2. klo 10–20. Tapahtumassa juhlistetaan samalla Kalevalanpäivää aamupäivästä iltaan perinteitä vaalien. Päivän aikana voit esimerkiksi tutustua viikinkiaikaisiin käsitöihin, askarrella viikinkimiekan ja -kilven sekä pelata viikinkishakkia. Harald Sinihampaan omatoiminen QR-koodisuunnistus ja lastenosastolle piilotetut riimut tarjoavat etsittävää ja ratkaistavia arvoituksia. Satutila on sisustettu teeman mukaisesti ja kirjastossa on esillä aiheeseen liittyvää kirjallisuutta.

Muut vuoden 2024 Tuu ja tee -tapahtumat:
Toukokuussa Tuu ja tee: Tanssitaan! kirjastotalo Fyyrissä (6.5.)
Syyskuussa Tuu ja tee: Hyvinvointia! kirjastotalo Fyyrissä
Lokakuussa Tuu ja tee: Kummittelua! Veikkolan kirjastossa

Näiden tapahtumien lisäksi vietetään myös vapaa-aikapalveluiden yhteisiä Kevätkarnevaaleja kirjastotalo Fyyrissä lauantaina 6.4. klo 11–14, josta tiedotetaan erikseen kevään mittaan.

Kirkkonummen kunnan vapaa-aikapalveluihin kuuluvat kirjasto- ja kulttuuripalvelut, nuoriso- ja liikuntapalvelut, kansalaisopisto, kuvataidekoulu sekä musiikkiopisto. Tapahtumista viestitään lisää kunnan nettisivuilla (www.kirkkonummi.fi), tapahtumakalenterissa (https://tapahtumat.kirkkonummi.fi/fi-FI) ja sosiaalisessa mediassa.

Valitse itsellesi sopiva Tuu ja tee -tapahtuma tai osallistu vaikka kaikkiin. Tervetuloa tekemään yhdessä tai omatoimisesti!

Kansalaisopisto, kuvataidekoulu, musiikkiopisto
Kulttuuri- ja kirjastopalvelut