Kunnantalolla vietettiin urheilun ja liikunnan juhlaa torstai-iltana 9.3., kun sivistys- ja vapaa aikalautakunnan myöntämät vuoden 2022 urheilustipendit ja huomionosoitukset jaettiin urheilijoille, joukkueille ja muuten liikuntakasvatustyössä ansioituneille. Stipendejä ja huomionosoituksia olivat jakamassa sivistys- ja vapaa-aikalautakunnan puheenjohtaja Kari Virtanen ja vapaa-aikajohtaja Katja Linnakylä.

Olli Mäki -kiertopalkinto

Olli Mäki -kiertopokaali jaettiin tänä vuonna Hannu Ruuthille pitkäaikaisesta, kirkkonummelaisen liikunnan ja urheilun hyväksi tehdystä työstä.

Hannu Ruuth on Kirkkonummen Judoseuran perustaja ja monikymmenvuotinen puheenjohtaja. Judotoiminnan Hannu aloitti Kirkkonummella 1980-luvun alussa, aluksi Siuntion judoseuran Keido-kanin alaisuudessa. Toiminnan laajetessa hän perusti Kirkkonummen Judoseuran vuonna 1985.

Judo on liikuttanut kirkkonummelaisia jo yli 40 vuotta. Koko seuran olemassaoloajan Hannu on ollut aktiivisesti mukana harjoitusten ohjaajana, talkoolaisena sekä seuran hallinnossa. Lisäksi Hannu on toiminut seuran graduoijana sekä liitto- ja aluegraduoijana noin kymmenen vuotta.

Hannu on edelleen tatamilla useita kertoja viikossa ohjaamassa lapsia ja nuoria sekä toimii tällä hetkellä seuran rahastonhoitajana. Hän on aina valmis auttamaan ja laittamaan itsensä likoon. Hannu on pidetty ja helposti lähestyttävä työmyyrä, joka omaa valtavan tietotaidon paitsi judosta, mutta myös liikunnasta ja järjestötyöstä.

Olli Mäki-palkinto 2022: Hannu Ruuth.

Palkitut

Kyrkslätt Idrottsförening r.f. A-tyttöjen joukkue

VUODEN VALMENTAJAT:
Harri Antikainen, TanssiDans ry/Helsingin Luistelijat ry
Marcus Karell, Sjundeå Idrottsförening r.f.
Janne Larjava, Kirkkonummen Urheilijat ry

VUODEN AIKUISURHEILIJA:
Heli Herlevi-Malila, Helsingin Kisa-Veikot ry

VUODEN KUNTOILIJA:
Petri Kanerva

Päätökset palkittavista tehtiin helmikuussa sivistys- ja vapaa-aikalautakunnan kokouksessa, nuoriso- ja liikuntapalveluihin lähetettyjen hakemusten perusteella.

Sivistys- ja vapaa-aikalautakunta onnittelee kaikkia palkittuja ja huomionosoituksia saaneita!