Kirkkonummen kunta järjestää valmiusharjoituksen lauantaina 3.9. osana Kotiseutuharjoitus Turvallinen Uusimaa 2022 -harjoitusta. Harjoituksessa on mukana myös Pelastakaa Lapset ry:n toteuttama Lapsiystävällinen tila -toiminta. Lapsiystävällinen tila on lasten psykososiaalisen tuen kansainvälinen toimintamalli kriisi- ja häiriötilanteisiin.

Ota 2-17-vuotias lapsesi mukaan harjoitukseen leikkimään, pelaamaan ja askartelemaan 3.9. klo 10 Kirkkonummen keskustan väestönsuojan edustalle (Kirkkotallintie 6). Paikalla on koulutettuja Pelastakaa Lasten työntekijöitä ja vapaaehtoisia, jotka ohjaavat ikätasoista leikkiä ja toimintaa lapsille. Lapsi voi jäädä tilaan ilman huoltajaa. Tila on turvallinen ja esteetön.