Välipalamyynti yläkouluissa ja lukioissa

Yläkouluissa ja lukioissa järjestetään oppilaille maksullista välipalaa yhdellä iltapäivän välitunnilla, kello 13 välitunnilla.

Välipala maksetaan välipalakortilla. Kortilla oppilas voi ostaa erilaisia välipaloja ilman käteistä rahaa. Kortissa on eriarvoisia ruutuja (0,50 ja 0,20 euroa), joita ”ruksitaan” nuoren valitsemien tuotteiden mukaan. Tuotteina on mm. täytetty kokojyväsämpylä, leikkeleleipä, tortillarulla, hedelmiä, maitoa, tuoremehua yms. Välipalalista muuttuu kysynnän mukaan, mutta kuitenkin niin, että terveellisyysnäkökulma säilyy.

Välipalakortin maksaminen

Välipalakortti maksa10 euroa ja se maksetaan Kirkkonummen kunnan tilille OP FI52 5554 0910 0025 74 OKOYFIHH
Huom! Maksun viestikenttään on merkittävä välipalakortti, oppilaan ja koulun nimi sekä ’KP 7501 toiminto 7507’. Samanaikaisesti voi maksaa useampia kortteja.

Välipalakortin saa lunastettua kuittia vastaan koulun ruokasalista, välipalan myyntipisteestä. Henkilökunta tarkistaa maksutapahtuman tulostamastanne maksukuitista ennen välipalakortin luovutusta. Maksu näkyy kirjanpidossa yleensä 2–4 päivän kuluttua maksusta.