Uusi vesitorni keskustaan

Tällä sivulla voit seurata vesitornimme päivittämistä 2020-luvulle

Uusi ja upea maamerkki Kirkkonummelle

Keskustan vesitorni todettiin vuonna 2018 huonokuntoiseksi ja se päätettiin purkaa. Liikkumista ryhdyttiin rajoittamaan 4.12. alkaen ja vesitorni on tarkoitus purkaa kevättalvella 2019. Vesitornin purkamiseen ja vedenjakelun kannalta poikkeukselliseen jaksoon varaudutaan vahvistamalla vesiverkostoa. Vesilinjojen tai laitteiden uusimisia tehdään mm. Jorvaksessa, Neidonkalliossa ja Heikkilässä sekä rakenteilla olevan Vesitorninmäen alueella. Lisäksi eri puolilla vesiverkostoa tehdään tarkastuksia ja testauksia. Vesisäiliön koko tuplaantuu nykyisestä ja näin varmistetaan veden riittävyys myös tulevina vuosikymmeninä.

Uusi vesitorni otetaan käyttöön vuonna 2020 ja Kirkkonummen Vesi halusi ottaa kuntalaiset mukaan suunnittelutyöhön. Arkkitehtitoimisto FCG:n kolmesta suunnitelmasta kuntalaiset pääsivät äänestämään suosikkiaan ja äänestystulokset otetaan huomioon ulkoasusta päätettäessä. Alla olevalta videolta näet vaihtoehdot.

""

30.1.2019

Vaasi on voittaja

Kirkkonummen uusi vesitorni Kirkkonummen uusi vesitorni

”Vaasi” on olemukseltaan selvästi uudenlainen: rakennus on eleetön ja maljamainen rakenne ilmentää läpinäkyvänä veden kaltaista aineettomuutta, mutta luo silti identiteettiä alueelle Vesitornimäen uutena maamerkkinä.

Lue uutinen 30.1.2019 >>

3.4.2019

Vesitornin purkaminen alkaa

Vanhan vesitornin purkutyö

Keskustan käytöstä poistettua vesitornia ryhdytään purkamaan.Vesitornin betonirakenteet nakerretaan paloina, murskataan ja kuljetetaan jatkokäsittelyyn. Purkutyötä tehdään arkisin klo 7-19. Purku on määrä saada päätökseen 10.5. mennessä.

Lue uutinen 3.4.2019 >>

4.4.2019