Uudenmaan liitto kumppaneineen jakoi tänään Uudenmaan yrityspalkinnot ensi vuodelle. Pk-yrityksen sarjassa voittajaksi julistettiin Delipap Oy Kirkkonummelta. Muut kaksi palkittua ovat Porvoosta: startup-sarjan vei IOTOI Oy ja kiertotalousyrityksen sarjan Lamor Corporation Oyj. Valinnat julkistettiin Uudenmaan liiton vuosittaisessa Maakuntaparlamentissa, jonka yleisössä oli noin 250 uusimaalaista vaikuttajaa.

Tällä kertaa palkinnon teemat ovat vihreä ja digitaalinen yrittäjyys sekä kiertotalous. Teemat kumpuavat Euroopan yrittäjyysalue -vuoden tunnustuksesta, jonka Euroopan alueiden komitea on myöntänyt Uudellemaalle.

Pk-yritysten sarja: Delipap tukee kuluttajien vastuullisia valintoja

PK-yrityksen sarjan voittaja Delipap on joutsenmerkin hygieniatuotteistaan saanut yritys, joka haluaa tehdä vastuulliset valinnat kuluttajille helpoiksi.

– Periaatteenamme on käyttää mahdollisimman vähän luonnonvaroja. Uskon, että vuosikymmeniä jatkunut tuotekehityksemme jättää arvokkaan perinnön tuleville sukupolville, sanoo Delipapin toimitusjohtaja Sanna Karhu. Mottonamme on rakentaa parempaa huomista yhdessä pienillä arkisilla teoilla.

Palkintoraadin perusteluissa mainitaan myös, että yrityksen taloudellinen toiminta on vaikuttavaa aluekehityksen näkökulmasta. Lisäksi ansioita ovat ympäristöarvot, kestävä tuotanto ja työllistäminen.

– Kirkkonummella on kiva vire yrityskentällä. Hienoa, että palkinto tuli Kirkkonummelle ja juuri Delipap Oy:lle, joka on tehnyt pitkäjänteistä työtä kestävän kehityksen saralla, kertoo Kirkkonummen kuntakehityspäällikkö Susanna Hyvärinen.

Videoesittely Uudenmaan yrityspalkinnon 2023 saaneista: