Etusivu / Työ ja yrittäminen / Yrityspalvelut / Työllisyyspalvelut työnantajille

Työllisyyspalvelut työnantajille

Kunnan tuki työllistämiseen

Kirkkonummen kunta tulee työllistämistä eri keinoin. Tukimuotoja on: työkokeilu, palkkatuki, oppisopimus sekä yrityksille ja yhdistyksille tarkoitettu järjestelytuki. Alta löydät niistä lisätietoa.

Lisätietoja palkkatukityöstä, työkokeilusta ja oppisopimuksesta työnhakijalle täältä.

Kirkkonummen kunnan työllistämisen järjestelytuki

Yritys tai yhteisö voi olla oikeutettu hakemaan järjestelytukea pitkään työtä vailla olevien kirkkonummelaisten työllistämiseen.

Lisätietoja tästä kunnan tuesta löytyy täältä.

Palkkatukityöllistäminen

TE-toimisto voi myöntää organisaatiolle harkinnanvaraista palkkatukea palkkatukioikeutetun työttömän työnhakijan palkkauskustannuksiin. Tuki lähtee työttömän työnhakijan tarpeesta, mutta se myönnetään ja maksetaan työnantajalle.

Kysy asiakkaalta tarvittaessa palkkatukikorttia, joka todentaa myönnetyn palkkatuen prosentin ja keston.

Lisätietoa TE-palveluiden sivulta.

Työkokeilu

Työnantaja voi tarjota työkokeilumahdollisuuden, jonka avulla työkokeiluun osallistuva voi tutustua ammattiin ja työympäristöön. Työkokeilun avulla voidaan selvittää ammatinvalinta- ja uravaihtoehtoja tai mahdollisuuksia palata työmarkkinoille. Työkokeilu ei ole työsuhde. Työkokeilu on TE-toimiston kanssa sovittava palvelu.

Lisätietoa TE-palveluiden sivulta.

Oppisopimuskoulutus

Oppisopimus perustuu määräaikaisen työsuhteeseen, jonka aikana työnantaja maksaa opiskelijalle työ- tai virkaehtosopimuksen mukaista palkkaa. Mikäli oppisopimuskoulutukseen työllistetään työtön työnhakija, voi työnantaja hakea palkkatukea TE-toimistosta.

Lisätietoa oppisopimuskoulutuksesta.

Kirkkonummen kunta, elinvoimayksikkö