Tiedote koskien keskustan auraustilannetta

13.12.2017 16:10

Kategoria: Kadut ja tiet

Tiistaina 12.12. Kirkkonummella satoi runsaasti lunta ja räntää. Seuraavana yönä pakkanen jäädytti katujen ja jalkakäytävien pinnat ja tilanne olisi edellyttänyt välittömiä kunnossapidon toimenpiteitä, turvallisen liikkumisen varmistamiseksi. Toimenpiteissä onnistuttiin kohtuullisesti kaikilla muilla alueella, mutta Kirkkonummen keskustan ja sen lähialueella epäonnistuttiin.

Kunnallistekniikan kunnossapitopalvelut kilpailutti keskusta-alueen kunnossapidon talvihoitourakan syksyn aikana. Urakkakilpailun voitti RTA-Yhtiöt Oy ja sopimuskausi alkoi 1.12.2017. Sopimuskausi on 1 + 1 vuotta, josta jälkimmäinen on optiona. Sopimusvelvoitteistaan huolimatta urakoitsija ei ollut varautunut kunnossapitotehtävien hoitoon ja työt ovat jääneet tekemättä. Kunnallistekniikkapalvelut on reklamoinut yritystä laiminlyönnistä ja käyttää sopimuksen mukaiset urakoitsijaan kohdistettavat sanktiot.

Kuntateknikka pahoittelee kuntalaisille aiheutunutta haittaa ja on ryhtynyt kaikkiin toimenpiteisiin tilanteen korjaamiseksi.

Kirkkonummen kunta,

Kuntatekniikka