Sivistys- ja vapaa-aikalautakunta kokoontui keskiviikkona 2.2. ja valitsi vuoden 2021 urheilustipendien ja huomionosoituksien saajat sekä Olli Mäki -kiertopalkinnon saajan.

Olli Mäki -kiertopalkinnon saajaksi on valittu Hilding Wikner pitkäaikaisesta kirkkonummelaisen liikunnan ja urheilun hyväksi tehdystä työstä.

Hilding Wikner on urheillut sydämensä ja sielunsa voimin koko elämänsä ajan. Hän on Kirkkonummen urheiluyhteisön hyvin tuntema vapaaehtoinen, jonka työ on näkynyt erityisesti yleisurheilun parissa. Tälläkin hetkellä Hilding on Kyrkslätt Idrottsförening ry:n hallituksen jäsen ja viime kesänä hän järjesti yleisurheilua yli 30 lapselle Kirkkonummen urheilukentällä. Voidaankin hyvin sanoa, että Hilding Wikner on työskennellyt Kirkkonummen lasten ja nuorten hyväksi yli 40 vuotta.

Palkitut

OLLI MÄKI -KIERTOPALKINTO: Hilding Wikner

VUODEN TYTTÖURHEILIJA: Vera Winqvist
Lisäksi huomioitiin: Sofia Kaila, Tuuli Aurora Mörsky, Emilia Karell

VUODEN POIKAURHEILIJA: Tatu Aaltonen
Lisäksi huomioitiin: Aleksi Räsänen, Kaapo Tusa

VUODEN NUORET: TanssiDans juniorit

VUODEN NAISURHEILIJA: Maria Kojoukhova

VUODEN MIESURHEILIJA: Mikael Ekberg

VUODEN JOUKKUE: Lynx ry- Joukkue Pojat 16 (Rasmus Koponen, Florian Frizen, Anton Packalen)

VUODEN VALMENTAJA: Aleksi Leskinen

VUODEN AIKUISURHEILIJAT: Heli Herlevi-Malila, Sari Sarhia, Jukka Malila

VUODEN KUNTOILIJAT: Juha Nurminen ja Maritta Olsbo-Nurminen

Sivistys- ja vapaa-aikalautakunta onnittelee kaikkia palkittuja ja huomionosoituksia saaneita. Koronapandemian vuoksi palkitsemistilaisuutta ei järjestetä vielä tänäkään vuonna 2022. Myönnetyt palkinnot toimitetaan palkituille erikseen.

Muita kokouksessa käsiteltyjä aiheita olivat muun muassa:

• Suomen Kuntaliiton suositus kunnallisen perhepäivähoidon kustannuskorvauksista vuodelle 2022
  • Sivistysjohtajan ajankohtaiset asiat

Lisätietoja: