Kirkkonummen ja Vihdin kuntien yhteistyössä järjestämä ilmastowebinaarien sarja jatkuu kolmannella ja toistaiseksi viimeisellä webinaarilla 3.2. klo 8.30 alkaen. Tällöin ohjelmassa on puheenvuoroja yrityksille suunnatuista ilmastotyön neuvonta- ja rahoituspalveluista.

Webinaarin ensimmäisestä puheenvuorosta vastaa johtava asiantuntija Markku Ahonen Rambollilta. Ramboll tarjoaa Uudellamaalla yrityksille maksutonta energianeuvontaa. Energianeuvonta on erinomainen väylä yrityksille käynnistää kustannustehokkaita energiatoimia.

Yritysten ilmastotyön rahoitusmahdollisuuksista antaa esimerkin Uudenmaan ELY-keskuksen yritysasiantuntija Siina Viskari, joka avaa Euroopan unionin elpymisvaroilla tuettavia yritysinvestointeja. Maaseudun mikro- ja pienyritykset voivat saada investointitukea esimerkiksi uuden biokaasuntuotantoyksikön rakentamiseen, siirtymiseen uusiutuvaan energiaan tai yrityksen energia- ja materiaalitehokkuutta parantavien uusien laitteiden hankkimiseen.

Rahoitusta tarjoaa myös Pomoväst, jonka toiminnanjohtaja Gunilla Wasström pitää webinaarissa puheenvuoron avoinna olevasta rahoitushausta painopisteellä luonto kehittämiskohteena.

Webinaarissa julkaistaan myös yritysten ilmastokilpailu Ilmastojahdin toinen voittaja. Ilmastojahti on Kirkkonummella ja Vihdissä toimiville yrityksille suunnattu kilpailu, johon ilmoittamalla ilmastotekoja voi voittaa näkyvyyttä kuntien viestintäkanavissa. Ilmastojahdin kilpailuaika päättyy 31.1. Ensimmäisen Ilmastojahdin voitti vihtiläinen valokuvaus- ja videoyrittäjä Satu Mali.

Webinaari on kaikille yrityksille kokoon tai toimialaan katsomatta, mutta osallistuminen edellyttää ennakkoilmoittautumisen. Tilaisuuden ohjelmaan voi tutustua Kirkkonummen tapahtumakalenterissa. Webinaari on maksuton.