Maailman suurin kaapelivalmistaja Prysmian Group on ilmoittanut uudesta 120 miljoonan euron investoinnista Kirkkonummen Pikkalan tehtaan tuotantokapasiteetin kasvattamiseen vuoteen 2025 mennessä.

Kyseessä on toinen Prysmian Groupin Pikkalan tehdaslaajennuksiin tekemä investointi lyhyen ajan sisällä. Maaliskuussa 2022 yhtiö ilmoitti 100 miljoonan euron tehdasinvestoinnista, jonka osana se rakentaa uuden kaapelinvalmistustornin Pikkalan tehtaalle.

Investointien odotetaan tuovan yhteensä̈ noin 300 uutta työpaikkaa Pikkalaan tuotteiden valmistukseen sekä korkean osaamisen asiantuntijatehtäviin.

-Vihreän energian käytön ansiosta Pikkala on tähän mennessä ensimmäinen kaapelitehdas maailmassa, joka on saavuttanut nollapäästötavoitteen. Noudatamme kaikessa rakentamisessa tiukimpia ympäristövaatimuksia, mikä minimoi ympäristövaikutukset, sanoo Prysmian Group Finlandin maajohtaja Ferdinando Quartuccio.

”Upea uutinen Kirkkonummen kunnalle”

-Tämä on upea uutinen Kirkkonummen kunnalle! Yritysten kasvu ja uudet työpaikat vahvistavat kunnan elinvoimaisuutta. Kunta pyrkii omalta osaltaan mahdollistamaan yritysten toiminnan kehittämistä Kirkkonummella, ja Prysmian ja kunta ovat olleet tiiviissä vuorovaikutuksessa hankkeen toteutumiseksi, sanoo Kirkkonummen vt. kunnanjohtaja Anna-Kaisa Kauppinen.

Viime aikoina olemme kuulleet paljon uutisia, miten vihreä siirtymä on tuomassa merkittäviä uusia investointeja Suomeen. Kirkkonummella olemme iloisia, että myös meillä toimivat yritykset ovat mukana tässä kehityksessä, jatkaa Anna-Kaisa Kauppinen.