Porkkalanniemen ulkoilu- ja suojelualueet

Porkkalanniemen kärjen ulkoilu- ja suojelualueilla pääsee saaristoluonnon tunnelmaan. Alue on erinomainen päiväretkeilykohde reitteineen ja keittokatoksineen.

Alueelle ovat ominaisia jylhät kalliorannat ja männikköiset kalliot, joista etenkin Telegrafbergetiltä avautuu hienot näköalat merelle. Pampskatan on tunnettu lintujen tähystyspaikka. Parhaana muuttoaikana kevään ns. arktikan aikana siellä voi nähdä tuhansia alleja, mustalintuja, sepelhanhia ja valkoposkihanhia.

Aluetta hoitavat ja omistavat Helsinki, Kirkkonummi, Metsähallitus, Nurmijärvi, Uudenmaan virkistysalueyhdistys ry ja Vantaa.

Lisätietoja:

Metsähallituksen luontoon.fi/Porkkala -sivut
Vetokannaksen virkistysalue
Lähteelän ulkoilualue
Nurmijärven kunnan virkistysalue

Katso video Porkkalasta

Palveluvarustus:

Pysäköintialueet: Dragetintien, Tullandintien, Omsatuntien ja Källvikintien varrella.
Opastustaulut: Pysäköintialueiden vieressä.
Keittokatokset ja tulentekopaikat: 10 kpl
Leiriytyminen:  Keittokatosten välittömässä läheisyydessä pisimmillään kaksi yötä.
Kuivakäymälät: Tulentekopaikkojen ja pysäköintialueiden läheisyydessä.Esteetön kuivakäymälä Haahka-tulipaikan läheisyydestä.