Ohjelmassa on niin käsitöitä, ruokaa, musiikkia kuin sanataidettakin, kun Kirkkonummen kirjastotalo Fyyrissä vietetään Perinnepäivää tiistaina Kalevalan päivänä 28.2. klo 10–20. Tuu ja tee: Perinteitä! -päivän aikana monipuolista tekemistä riittää kaikenikäisille. Päivä huipentuu kirjailija Juha Hurmeen vierailuun.

Juha Hurme (kuva: Annina Mannila)

Perinnepäivän aikana pääset rypyttämään karjalanpiirakoita, askartelemaan käpylehmän tai keppihevosen, kokeilemaan kansantansseja ja kanteleensoittoa, pelaamaan perinnepelejä ja keskustelemaan perinteistä. Illan päättää kirjailija Juha Hurmeen vierailu. Hurme kertoo uusimmasta Tiu tau tilhi -kirjastaan sekä suomalaisista perinteistä Mörne-salissa klo 19. Tarkemman ohjelman löydät kirjastosta ja tapahtumakalenterista.

Tuu ja tee: Perinteitä! -tapahtuma on ensimmäinen kunnan vapaa-aikapalveluiden järjestämistä Tuu ja tee -tapahtumista tänä vuonna. Maaliskuussa viikolla 11 kirjastoissa taiteillaan Tuu ja tee: Kuvista! -pajoissa ja huhtikuussa puolestaan juhlitaan Kevätkarnevaalihumussa kirjastotalo Fyyrissä la 15.4.

Vapaa-aikapalveluiden lisäksi Perinnepäivän järjestelyissä mukana ovat Asukaspuisto Fyyri ja Kirkkonummen Karjala-Seura ry.

Tervetuloa tekemään, kokeilemaan ja osallistumaan!