Perhepalvelut
Yhteydenotto sosiaalihuoltoon sosiaalisen tuen arvioimiseksi
Palvelutarpeen arviointi
Palvelutarpeen arviointi perustuu:
- hakemukseen (vapaamuotoinen hakemus joko kirjallisesti tai puhelimitse)
- yhteydenottoon (viranomainen ottaa yhteyttä vanhempien suostumuksella)
- lastensuojeluilmoitukseen (viranomainen tai yksityishenkilö ottaa yhteyttä)
- muuta tietä
Hakemuksen, yhteydenoton tai lastensuojeluilmoituksen saavuttua se käsitellään 7 arkipäivän kuluessa. Palvelutarpeen arvioinnin tulee valmistua viimeistään 3 kuukauden kuluttua asian vireille tulosta.
Palvelutarpeen arvioinnin kulku
Voit kysyä neuvoa ja antaa palautetta
Perhepalveluiden ja lastensuojelun toiminta poikkeustilanteessa
Lapsiperheille tarjotaan poikkeusolosuhteissa sosiaalipalveluita tarveharkinnan mukaan. Sekä sosiaalihuoltolain mukaisissa palveluissa että lastensuojelussa noudatetaan hallituksen linjausta, jossa kehotetaan välttämään kasvokkaisia tapaamisia ja suuria neuvotteluja. Linjattujen toimenpiteiden tarkoituksena on suojata väestöä..
Yhteystiedot
1.12.2022 alkaen palvelemme
Hyvinvointikeskuksen
Perhekeskuksessa
osoitteessa:
Jokiniityntie 2, 3.krs.
puh. vaihde 09 29681
ma – to klo 8-16
pe klo 8-15
Ovi on lukittuna klo 11-12
Päivystys
Virka-aikana
ma-pe klo 8.00-15.00
040 573 9193
Muina aikoina
Länsi-Uudenmaan sosiaali ja kriisipäivystys
09 8164 2439