Etusivu / Asuminen ja ympäristö / Maankäyttö ja liikenne / Kartat ja paikkatiedot / Osoiteasiat

Osoiteasiat

Tontti- ja paikkatietopalvelut ylläpitää kunnan osoiterekisteriä ja osoitekarttaa sekä antaa osoitenumeroinnin.

Asemakaava-alueilla katujen nimet vahvistuvat kaavassa. Uusille rakennuspaikoille osoite annetaan rakennusluvan myöntämisen yhteydessä.

Haja-asutusalueella tielle tulee antaa Suomen Kuntaliiton ohjeen mukaan oma osoitenimi, jos sen varrella on enemmän kuin kaksi osoitekohdetta. Lisäksi jos yksittäinen osoitekohde sijaitsee kaukana nimetystä tiestä, voidaan sen liittymälle antaa oma osoitenimi.

Haja-asutusalueen osoitenumerointi perustuu etäisyyteen tien alkupisteestä kiinteistölle johtavaan liittymään. Tien vasemmalla puolella sijaitsevat parilliset ja oikealla puolella parittomat osoitenumerot.

Jos havaitset että osoitteesi on puutteellinen ilmoita:

• tien sijainti (esim. lähtöpiste nimetyn tien varrelta)
  • tien varrella olevat osoitekohteet ja niiden omistajat (esim. kiinteistörekisterinumero, omistajannimi ja yhteystiedot)
  • mahdolliset ideat uusiksi tiennimiksi
  • perustelut

Lähetä ilmoituksesi osoitteeseen:
Kirkkonummen kunta / kirjaamo, PB 20, 02401 Kirkkonummi tai kirjaamo@kirkkonummi.fi

Anna palautetta nimistösuunnittelusta
Palautetta nimistä, uusia nimiehdotuksia, ilmoituksia virheellisistä nimistä tai tarinoita paikanimistä voit antaa palautejärjestelmässä.

Yhteystiedot:

Tuula Ensiö