Omatoimiseen tekemiseen

Sivu päivitetty  2.4.2024

LAINAA VÄLINEITÄ MASALAN KIRJASTOSTA

Tiesitkö, että Masalan kirjastossa on lainattavissa multigolfvälineitä? Masalan Framilla kirjaston vieressä on multigolfrata, jossa voi vapaasti pelata frisbeegolfia, puistogolfia ja jalkapallogolfia.

Lainattavaksi tulee kaksi frisbeegolfsettiä, joissa molemmissa on kuusi kiekkoa eli kahden pelaajan kiekot. Lisäksi lainattavissa on kaksi mailalaukkua, joissa on molemmissa on kaksi eripituista golf- ja puttimailaa, palloja ym. tarvittavaa pelaamista varten. Kaikista seteistä löytyy myös ohjeet peliin sekä radan kartta. Golfvälineillä on yhden vuorokauden laina-aika. Välineitä ei voi uusia, eikä varata.

Mailat ja kiekot kirjaston asiakkaille tarjoavat yhteistyössä nuoriso- ja liikuntapalvelut ja kirjasto.

RAGVALDSIN LUONTOPOLKU

Ragvaldsin luontopolulla voit tutustua vanhan maatalouden luomaan perinnemaisemaan, jossa näkyy ihmisen ja luonnon vuorovaikutus kautta vuosisatojen www.kirkkonummi.fi/ragvalds-luontopolku.

OPETUSKASVITARHA

Kasvitarhassa päärakennuksen eteläpuolella esitellään vanhoja viljelykasveja sekä hyötykasveja. Kasvilajisto vaihtelee vuosittain. Kasvitarhassa on erilaisia ravintokasveja sekä mauste- ja lääkeyrttejä ja kuitu- ja värjäyskasveja.

KULTTUURIPOLUT KIRKKONUMMELLA

Tervetuloa Kirkkonummen poluille, paikoille ja paikallisten tarinoiden pariin emuseo.fi/kirkkonummitarinat.

KIRKKONUMMISEIKKAILU

Kirkkonummiseikkailu on maksuton perheille suunnattu seikkailu, joka kokoaa yhteen tietoa retkikohteista ympäri Kirkkonummea. Karttaan on valittu 19 kohdetta. Seikkailun innostava kuvitus saa silmät tutkailemaan yksityiskohtia, kohdekuvaukset leikittelevät kohteita kuvaavilla asioilla ja perustiedot kertovat kohteesta kaiken olennaisen, www.kirkkonummi.fi/kirkkonummiseikkailu.

Harrastuskoordinaattori
harrastustoiminta@kirkkonummi.fi