Nuorten hyvinvointiasema

Nuorten hyvinvointiasema palvelee 13–25-vuotiaita kirkkonummelaisia nuoria ja nuoria aikuisia.

Nuorten hyvinvointiasemalle tullaan asiakkaaksi ilman lähetettä ja palvelu on maksutonta. 13 – 15 v. asiakkaiden osalta hyvinvointiasema tekee yhteistyötä erityisesti Perheneuvolan kanssa huomioiden vanhempien mahdollinen tuen tarve.Nuorten hyvinvointiasemalle voi ottaa yhteyttä esimerkiksi ihmissuhteisiin, elämänhallintaan, mielialaan tai päihteidenkäyttöön liittyvissä asioissa. Yhteyttä voi ottaa nuori itse, kaveri, vanhemmat tai ammattilaiset.

Hyvinvointiasemalla työskentelee psykologi ja psykiatrinen sairaanhoitaja.

MLL: Lasten ja nuorten puhelin ja netti
Luottamuksellista keskustelua vapaaehtoisten aikuisten kanssa puhelimitse p. 116 111 ma-pe 14-20 la-su 17-20 tai sähköisen kirjepalvelun kautta

MLL: Nuorten netti / Mielenterveys
Tietoa mm. masennuksesta, ahdistuksesta, viiltelystä, syömishäiriöistä ja muista mielenterveyteen liittyvistä asioista

Nettiturvakoti
Tietoa mitä tehdä, jos kotona tapellaan ja käytetään väkivaltaa.

Tukinet
Tukinet on Internetissä toimiva kriisikeskus, jota ylläpitävät mielenterveysseurat

Väestöliitto: Nettivastaanotto nuorille
Luottamuksellista neuvontaa seksuaaliterveyteen ja seksuaaliseen kaltoinkohteluun liittyvissä asioissa

Väestöliitto: Poikien puhelin
Neuvontaa ja keskustelutukea kaikissa poikien elämään liittyvissä kysymyksissä

SPR:n Nuorten Turvatalo
12-19-vuotiaille tarkoitetussa turvatalossa on mahdollisuus tukeen ja keskusteluun sekä tarvittaessa väliaikaiseen yöpymiseen

Tyttöjen talo
Poikien talo
Monenlaista toimintaa ja luottamuksellisia vuorovaikutteisia ryhmiä 10-28-vuotiaille

Nuorten mielenterveystalo

Vastuutaho:
Kirkkonummen kunta/Kyrkslätts kommun (tuottaja)
Nuoret
Sosiaalipalvelut
ikäryhmät / nuoret (ikäryhmät)

Toimipisteen osoite

Pitäjäntuvanpolku 3

02400 Kirkkonummi


Neuvontapuhelin

040-7728124


Nuorten hyvinvointiasemalla on neuvontapuhelin, johon toistaiseksi vastataan ti ja pe klo 10 – 11. Muina aikoina voi jättää teksti- tai puheviestin. Puhelimen vastaajaan jätetyt viestit ja tekstiviestit puretaan viikon aikana. Puhelimeen jätettyihin yhteydenottopyyntöihin pyritään mahdollisuuksien mukaan vastaamaan. Puhelimessa voidaan tehdä nuoren tilanteen alkuarviointi, antaa neuvontaa ja ohjausta sekä sopia mahdollisesta tapaamisesta työntekijän kanssa tai hänet voidaan ohjata tarvittaessa muiden palvelujen piiriin.