Etusivu / Asuminen ja ympäristö / Maankäyttö ja liikenne / Kaavoitus / Nimistönsuunnittelu

Nimistönsuunnittelu

Nimistön suunnittelu Kirkkonummella on osa paikallista omaleimaisuutta. Hyvä nimi ottaa huomioon kulttuuriarvot ja ihmisten tarpeet, vahvistaa kotipaikkatunnetta ja lisää viihtyisyyttä. Ihanteellisimmillaan nimi on myös helppo muistaa, ääntää ja kirjoittaa. Kunnanhallitus on vahvistanut nimistönsuunnittelun periaatteet Kirkkonummella (alkaen s. 3).

Päätöksenteko

Kaavoitukseen liittyvästä nimistöstä päättää kunnanvaltuusto kaavojen hyväksymisen yhteydessä. Kunnanarkkitehti hyväksyy asemakaava-alueiden ulkopuolisten teiden nimet sekä nimenmuutokset ja päättää muutoksista, jotka koskevat asemakaavojen katujen ja muiden yleisten alueiden nimiä.

Lähetä ehdotuksesi osoitteeseen:
Kirkkonummen kunta / kirjaamo, PB 20, 02401 Kirkkonummi tai kirjaamo@kirkkonummi.fi

Linkki nimistökarttaan

Anna palautetta nimistösuunnittelusta

Palautetta nimistä, uusia nimiehdotuksia, ilmoituksia virheellisistä nimistä tai tarinoita paikanimistä voit antaa palautejärjestelmässä.

Nimistönsuunnitteluun liittyvää tietoa:

Lisätietoja antaa:

Käytössä oleva ja kaava-alueiden nimistö:

Kaavoitus
asemakaavapäällikkö Simon Store