Maksuttomat lasten ja nuorten kevään harrastusryhmät ovat käynnistyneet! Tarjolla mm. kädentaitoja, Harry Potter -kerhoja, kuntosalitoimintaa, musiikkia ja liikuntaryhmiä. Osaan harrastusryhmistä on jo ilmoittautumiset käynnissä. Tästä pääset ryhmiin ja ilmoittautumislinkkeihin. Harrastuksia lisäillään vielä, joten sivua kannattaa seurailla!

Syksy oli MyHobby- ja TALENT-kerhojen osalta erittäin onnistunut. Suurin osa syksyn 2022 kerhoista jatkuvat myös keväällä 2023.

Kirkkonummen Kirjaston Ystävät ry järjesti syksyllä 2022 kolme MyHobby -taidekerho Kameleontti harrastusryhmää. Alla Kirkkonummen Kirjaston Ystävien kirjoittama teksti, missä pääsemme tutustumaan, mitä kerhoissa syksyn aikana toteutettiin.

”Taidekerho Kameleontti on muuntuva taidekerho. Eri tapaamiskerroilla on keskitytty yhteen taiteenlajiin tai yhdistetty useampia. Olemme harjoittaneet sanataidetta, kuvataidetta, ilmaisutaitoa, ja kädentaitoja. Syksyn 2022 teemana on ollut mielikuvitushahmot. Kerholaiset saivat ideoida oman hahmonsa, kokeilimme kuinka hahmot toteutuivat eri materiaaleista: tikkunukkeina, joilla esitimme pienen näytelmän, askartelumassasta muotoilemalla ja akryylivärein maalaamalla. Valmistimme myös nämä omat mielikuvitushahmot pehmeästä materiaalista. Olemme kerranneet värioppia: Päävärit, välivärit ja vastavärit. Olemme harjoittaneet sanataidetta mm. tikkunukke- näytelmissä ja kuunnellen ohjaajan lukemana Andrus Kivirähkin hauskoja tarinoita kirjasta Kun musti muni mummon (WSOY 2018). Kerhoissa olemme päässeet tutustumaan taiteen avulla itseemme ja muihin, etsineet ja löytäneet omia vahvuuksiamme ja tutustuneet erilaisiin tapoihin toteuttaa itseämme. Ryhmän ohjaajina ovat toimineet artesaani Maarit Orko sekä nuoriso- ja yhteisöohjaajaopiskelija Markus Orko.”

Maksuttomat MyHobby-ryhmät ovat suunnattu kouluikäisille lapsille ja nuorille, TALENT-ryhmät puolestaan lapsille ja nuorille, jotka tarvitsevat erityistä tukea.

Maksuttomat harrastusryhmät ovat osa Kirkkonummen kunnan lasten ja nuorten maksuttoman harrastustoiminnan toteuttamista. Kirkkonummen kunta on saanut valtionavustusta harrastusryhmien toteuttamiseen Etelä-Suomen aluehallintovirastosta.

Lisätietoa harrastustoiminnasta www.kirkkonummi.fi/vapaa-aika tai sähköpostitse harrastustoiminta@kirkkonummi.fi

Maarit Orkon ottama kuva MyHobby -taidekerho Kameleontin hienoista tuotoksista.