Kirkkonummen kunnan vapaa-aikapalvelut järjestää vuoden 2023 aikana useita Tuu ja tee -tapahtumia.

Tämän vuoden teemapäivinä ovat perinteet, kuvataide, liikunta ja luova ilmaisu, jotka kaikki tarjoavat laajan kattauksen erilaisia vapaa-aikaan liittyviä sisältöjä. Pajoissa pääsee tutustumaan vapaa-aikapalveluiden toimintoihin ja tekemään ohjatusti tai itsenäisesti sivistykseen, taiteeseen ja liikuntaan liittyviä asioita. Luvassa on myös esityksiä ja vierailuja. Tuu ja tee -tapahtumat ovat avoimia ja maksuttomia kaikille kuntalaisille, mielekästä tekemistä riittää kaikenikäisille!

Keväällä ensimmäisenä vuorossa on Tuu ja tee: Perinteitä! kirjastotalo Fyyrissä tiistaina 28.2. klo 10–20. Pajassa juhlistetaan Kalevalan päivää aamupäivästä iltaan perinteitä vaalien. Kalevalan päivä on suomalaisen kulttuurin päivä, jota vietetään Suomen kansalliseepoksen kunniaksi. Ohjelmassa on muun muassa käpylehmien askartelua, keppihevosrataa ja karjalanpiirakoiden paistamista. Ilta huipentuu kirjailija Juha Hurmeen vierailuun klo 19. Vapaa-aikapalveluiden lisäksi tapahtuman järjestelyissä mukana ovat Asukaspuisto Fyyri ja Kirkkonummen Karjala-Seura ry.

Uusien Tuu ja tee -tapahtumien lisäksi vietetään jo perinteeksi muodostuneita vapaa-aikapalveluiden Kevätkarnevaaleja kirjastotalo Fyyrissä 15.4. klo 11–14.

Lue lisää: Tuu ja tee: Perinteitä! (tapahtumakalenteri)

Kunnan vapaa-aikapalveluihin kuuluvat kirjasto- ja kulttuuripalvelut, nuoriso- ja liikuntapalvelut sekä opistot.

Valitse itsellesi sopiva Tuu ja tee -tapahtuma tai osallistu vaikka kaikkiin!

Kuva: Juha Hurme (Annina Mannila)