Etusivu / Vapaa-aika / Oikopolut / Matkailu

Matkailu

Porkkalan satama

Omaleimainen Kirkkonummi – yllättävän lähellä

Kirkkonummi on aktiivinen ja monipuolinen kunta Suomen etelärannikolla, hyvien liikenneyhteyksien varrella 20 km Helsingistä länteen. Kirkkonummen kulttuuriperintöä edustavat keskiaikainen kivikirkko, kotiseutumuseot, vehmaat kartanoympäristöt, kansallisromanttinen arkkitehtiateljeekoti Hvitträsk sekä Porkkalan vuokrakaudelta 1944 – 1956 peräisin olevat museoesineet ja maastokohteet. Pitkästä historiasta huolimatta Kirkkonummi on koko ajan liikkeellä kohti uutta.

Luontoa, lintuja ja vesistöä

Luontoharrastajalle Kirkkonummella on kiehtovia retkeilyreittejä Linlossa ja Meikon erämaajärven luonnonsuojelualueella sekä Nuuksion kansallispuistossa ja Porkkalan saaristomaisemissa, jotka ovat myös lintuharrastajien suosiossa. Veneilijöille löytyy Kirkkonummen Porkkalasta viihtyisä vierasvenesatama palveluineen. Porkkalanniemeltä löytyy Uudenmaan hiljaisin paikka.

Aktiviteetteja ja elämyksiä

Elämysretkeilyä etsivälle Kirkkonummella on tarjolla seikkailua ympäri vuoden: melontaretkiä, tyrskykalastusta, koiravaljakkoajelua ja vaikkapa kalliokiipeilyä. Peuramaan laskettelurinteet kutsuvat kaikenikäisiä heti ensipakkasten jälkeen lasketteluharrastuksen pariin. Hevosharrastajille Kirkkonummelta löytyy useita tasokkaita talleja. Golfin ystäviä palvelevat Kirkkonummen golfkeskukset, joista on varaa valita mieleisensä.

Vanhoja kirkkoja ja uudempi luostariyhteisö

Kirkkoarkkitehtuuriltaan kiinnostavia tutustumiskohteita keskiaikaisen kivikirkon ohella ovat Upinniemeen vuonna 1965 valmistunut merikappeli sekä Haapajärven puukirkko vuodelta 1823. Mielenkiintoinen kohde on myös Jorvaksessa sijaitseva Pokrovan luostariyhteisö ortodoksikirkkoineen.

Tutustu tapahtumiimme Tapahtumakalenterissa (www.tapahtumat.kirkkonummi.fi)  ja
kohteisiimme Visit Kirkkonummi -matkailusivustolla (www.visitkirkkonummi.fi) – Tervetuloa!

Ota meihin yhteyttä: visit@kirkkonummi.fi

Kirkkonummen kunnan matkailu