Matka kirkkonummelaisuuteen -dokumenttisarja

Matka kirkkonummelaisuuteen on Kirkkonummen kunnan 10-osainen dokumenttisarja

”Matka kirkkonummelaisuuteen” keskittyy kirkkonummelaisuuden syvimmän olemuksen selvittämiseen ja avaa kirkkonummelaisuuden syntyä monelta eri kantilta. Dokumentti on toteutettu yhteistyössä Concreto Agencyn kanssa.

Tarina alkaa 10 000 vuoden takaa, jolloin ensimmäiset ihmiset saapuivat alueelle, ja kulkee historian läpi aikaan, jolloin kunta virallistettiin. Virallisen kunnan vaiheisiin paneudutaan tarkemmin sarjan seuraavissa vaiheissa.

Kuvausten aikana 2018 – 2019 tallennetut asiantuntijoiden haastattelut ovat kokonaisuudessaan verkossa vapaasti katsottavissa. Ne löytyvät Kirkkonummen kunnan YouTube-sivulta (1/2020). Haastatteluja on yhteensä 11, ja niiden pituus on 7-40 minuuttia.

Jakso 1: Mistä kaikki alkoi

Jakso 2: Pyyntikulttuurista teollistumiseen

Jakso 3: Urheilun Kirkkonummi

Jakso 4: Polku nuorille taiteilijoille

Jakso 5: Porkkalan vuokra-aika

Jakso 6: Kartanoita ja kansallisromantiikkaa

Jakso 7: Kuntalaisten vapaa sana

Jakso 8: Luonto

Jakso 9: Tiedettä pinnan alta ulkoavaruuteen

Jakso 10: Miten kaikki jatkuu

Uutinen 13.5.2019: Osallistu ainutlaatuisen sarjan tekemiseen – Matka kirkkonummelaisuuteen -dokumentin Vapaa sana -haastattelut 25.5.

Uutinen 7.3.2019: Dokumenttisarja Kirkkonummesta hyvässä vaiheessa – kurkkaa mitä on luvassa

Uutinen 13.12.2018: Kirkkonummesta tehdään dokumenttisarja – haluamme kuntalaiset mukaan dokumentin tekemiseen

Kirkkonummen kunnantalo
Ervastintie 2