Etusivu / Asuminen ja ympäristö / Asuminen ja rakentaminen / Tontit ja maa-alueet / Maa-alueiden hankinta

Maa-alueiden hankinta

Kunta hankkii maa-alueita

Kirkkonummen kunta on aina kiinnostunut ostamaan maata alueeltaan. Kunta hankkii maata mm. tulevaa maankäytön kehitystä varten. Kunnalla on tarve hankkia maata erityisesti kunnan keskivyöhykkeeltä ja Veikkolan yhdyskuntarakentamisen laajenemissuuntien alueelta.

Maan myyminen kunnalle on verotuksellisesti tavallista edullisempaa, sillä verotuksessa saa kuolinpesä ja luonnollinen henkilö käyttää hankintameno-olettamana 80 %. Myyntivoiton veroa maksetaan siis vain 20 % osuudesta kauppahinnasta.

Maan hankinnasta vastaa tonttipalvelut. Jos olet myymässä maata Kirkkonummella, ota meihin rohkeasti yhteyttä!

Yhteystiedot:

Aija Aunio