Kuraattori- ja psykologipalvelut sekä kouluterveydenhoitajan terveystarkastukset poikkeusolojen aikana

Suomenkieliset koulupsykologi- ja koulukuraattoripalvelut tarjoavat tarvittaessa neuvontaa oppilaille ja heidän huoltajilleen. Opiskelijahuollon työntekijät tavoitat puhelimella, sähköpostiviestillä, Wilma-viestillä tai WhatsAppilla. On myös mahdollista soittaa ja kysyä neuvoa nimettömästi, jolloin ei synny asiakkuutta. Yhteyttä voi ottaa, jos lapsi tai nuori reagoi voimakkaasti esim. on levoton, pelokas tai hänellä on univaikeuksilla.

Yhteyttä psykologiin tai kuraattoriin voi ottaa riippumatta siitä onko lapsi koulussa, onko huoltaja etätöissä tai onko lapsi tai perhe karanteenissa. Sairaan lapsen neuvonnasta vastaa kouluterveydenhuolto.

Varhaiskasvatus

Esiopetuksen kuraattori ja psykologit tarjoavat ohjauksellista palvelua puhelimitse alle kouluikäisten lasten perheille. Voit halutessasi soittaa nimettömästi eikä puhelusta synny varsinaista asiakkuutta.

Voit soittaa meille esimerkiksi seuraavissa asioissa:

• Jos pohdit, miten keskustella lapsen kanssa koronaviruksen aiheuttamasta pandemiasta.
  • Jos lapsen reagointi poikkeustilanteeseen huolestuttaa (pelot, kiukku, levottomuus, nukahtamisvaikeudet)

Jos huoltajana mietit, miten Korona-viruksesta ja sen aiheuttamista tunteista voi keskustella lapsen kanssa, neuvoa saa seuravasta linkistä:

Esiopetuksen kuraattori Tiia Lamberg-Leinonen p. 040 126 9741
Varhaiskasvatuksen psykologit Hanna Lehtinen p. 040 126 9667 ja Laura Lindqvist p. 040 126 9740

Jos emme pysty heti vastaamaan, niin soitamme mahdollisimman pian takaisin.

Koulupsykologi- ja koulukuraattoripalvelut

Myös suomenkieliset koulupsykologi- ja koulukuraattoripalvelut tarjoavat tarvittaessa neuvontaa oppilaille ja heidän huoltajilleen. Opiskelijahuollon työntekijät tavoitat puhelimella, sähköpostiviestillä, Wilma-viestillä tai WhatsAppilla. On myös mahdollista soittaa ja kysyä neuvoa nimettömästi, jolloin ei synny asiakkuutta. Yhteyttä voi ottaa, jos lapsi tai nuori reagoi voimakkaasti esim. on levoton, pelokas tai hänellä on univaikeuksia.

Jos et saa heti yhteyttä jätä soittopyyntö tai viesti, niin otamme yhteyttä niin pian kuin mahdollista.

Johtava koulupsykologi

Johanna Lindeman, 040-5791201, johanna.lindeman@kirkkonummi.fi

Koulupsykologit

Nissnikun koulu, Masalan koulu
Maria Tuomisto, maria.tuomisto@kirkkonummi.fi, 040-1269749

Kartanonrannan koulu, Porkkalan lukio
Satu Viitala, satu.viitala@kirkkonummi.fi, 040-1269577

Veikkolan koulu, Laajakallion koulu
Minna Kivivirta, minna.kivivirta@kirkkonummi.fi, 050-5880658
Koulukuraattorit
Porkkalan lukio, Masalan koulu
Vastaava kuraattori, Tarja Knuutila, tarja.knuutila@kirkkonummi.fi, 040-1269638

Veikkolan koulu, Heikkilän koulu
Hannele Mollberg, hannele.mollberg@kirkkonummi.fi, 050-3796134

Kartanonrannan koulu, Laajakallion koulu, Vuorenmäen koulu
Miia Kettula, miia.kettula@kirkkonummi.fi, 040-5205386
Nissnikun yhtenäiskoulu, Kantvikin koulu
Maria Harju, maria.harju-kanto@kirkkonummi.fi, 040-1269666

Kirkkoharjun koulu
Katariina Mäki-Kokkila, katariina.maki-kokkila@kirkkonummi.fi, 040-5630913
Gesterbyn koulu, Papinmäen koulu, Kirkkoharjun koulun pienryhmät, Omnia/Kirkkonummen toimipiste
Sari Myllynen-Naumanen, sari.myllynen-naumanen@kirkkonummi.fi, 040-7294907

Terveydenhoitajan terveystarkastukset

Terveydenhoitaja kutsuu terveystarkastukseen ja koululaisten asioissa voit olla Wilman kautta tai puhelimitse yhteydessä omaan terveydenhoitajaan. Otathan herkästi yhteyttä, jos on huolta. Terveydenhoitajat ovat tavoittavissa kouluilla ajanvarauksella. Jos sinulla on aika varattu koulu- tai terveydenhuollossa eikä sitä ole peruttu niin voit saapua vastaanotolle.
Huomioi, että varatulle ajalle voi tulla vain terveenä.
Poikkeusoloaikana voimme pitää myös etävastaanottoa tai mennä vaikka kävelylle. Terveydenhoitajat tekevät tiivisti yhteistyötä muun oppilashuollon kanssa tukeaksemme lapsia ja nuoria etäopiskelun aikana.