Etusivu / Kunta / Päätöksenteko ja organisaatio / Poliittinen päätöksenteko / Kunnanhallitus

Kunnanhallitus

Kunnanhallitus on valtuuston ohella pakollinen toimielin. Kunnanhallitus vastaa kunnan hallinnosta ja taloudenhoidosta sekä valtuuston päätösten valmistelusta, täytäntöönpanosta ja laillisuuden valvonnasta. Kunnanhallitus valvoo kunnan etua ja jollei hallintosäännössä toisin määrätä, edustaa kuntaa ja käyttää sen puhevaltaa. Kunnanhallituksen asema kunnan jokapäiväisessä hallinnossa on keskeinen.

Valtuusto valitsee kunnanhallituksen jäsenet. Hallituksen toimikausi on kaksi vuotta. Nykyisen hallituksen toimikausi alkaa 1.7.2023. Kirkkonummen kunnanhallituksessa on 13 jäsentä.

Kunnanhallituksen kokoonpano 2023-2025

Jäsen Varajäsen
Pj Timo Haapaniemi Kok. Jussi Määttä Kok.
1. vpj Piia Aallonharja PS Arttu Lankinen PS
2. vpj Ulf Kjerin RKP Josephine Frimodig RKP
Anna Aintila RKP Kim Liljequist RKP
Kati Kaihlaranta Vas. Sari Haapasaari Kesk.
Anneli Granström PS Ville Salminen PS
Ari Harinen SDP Sini Felipe SDP
Saara Huhmarniemi Vihreät Johanna Fleming Vihreät
Carl-Johan Kajanti RKP Kim Männikkö RKP
Antti Kilappa ProK Outi Saloranta-Eriksson ProK
Markus Myllyniemi Vihreät Sanni Jäppinen Vihreät
Anna Sahiluoma Kok. Maija Jäntti Kok.
Matti Kaurila Kok. Kim Åström kok.

Kunnanhallituksen esityslista ja pöytäkirja

Kunnanhallituksen esityslista ja pöytäkirja on luettavissa verkkosivuilla, kunnan palvelupisteessä Ervastintie 2, sekä kunnan kirjastoissa. Kunnanhallituksen esityslistaan voi tutustua kokousta edeltävästä perjantaista lähtien em. paikoissa.

Kunnanhallituksen päätöksistä saa tietoja hallintojohtaja Jaana Suihkoselta, puh. 040 702 0138.